Au trecut trei săptămâni de la nenorocirea din Constanţa, însă procurorii Parchetului Militar nu au încă imaginea clară a ceea ce s-a întâmplat în acea după- amiază blestemată. Printre variantele ce sunt analizate acum de anchetatori este şi aceea că pilotul elicopterului SMURD, comandorul Petre Corneliu Cătuneanu, ar fi suferit o “dezorientare vestibulară”. “Deasupra apei, mai ales că nu bătea vântul, ai impresia că aparatul de zbor o ia înspre cer. Atunci ai tendinţa să apeşi manşa în jos, ceea ce probabil i s-a întâmplat şi lui. În ultimii ani, în toată lumea, s-au întâmplat zeci de accidente aviatice produse din această cauză, a faptului că deasupra apei sau într- un plafon de nori îţi pierzi orientarea”, ne-au mărturisit surse judiciare. Între timp, anchetatorii analizează înregistrările de după accident, în care se aud strigătele de ajutor a două dintre cele patru victime. Procurorii iau în calcul şi varianta ca sunetul să fi fost amplificat, mai ales că, în urma unor experimente judiciare, s-a stabilit că strigătele membrilor echipajului SMURD nu puteau fi auzite de la mal.
Trimite celor dragi mesaje de Anul Nou 2025, iar pentru cei sărbătoriți pe 1 ianuarie, vezi urări de Sfântul Vasile 2025!
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro