Adrian Iovan: «Grecul avea urechile înfundate?»
După ce au vizionat şi au ascultat documentul audio incredibil intrat în posesia Libertăţii, mai mulţi specialişti în aviaţie şi-au exprimat părerea despre tragedia care se putea întâmpla pe 11 iulie, pe Aeroportul Otopeni, printre ei aflându-se şi experimentatul pilot Adrian Iovan.
• “Pilotul grec este principalul responsabil pentru situaţia creată. Omul acela din turnul de control i-a spus clar să aştepte până aterizează următorul trafic (n.r. – aparat de zbor). Grecul a văzut primul avion şi nu a mai aşteptat instrucţiunile turnului. I-aş recomanda să caşte urechile bine de aici înainte. Poate o fi fost obosit, venea de la vreo luptă cu jandarmii şi avea urechile înfundate? Controlorul s-a comportat ca la carte. La urma urmei, nu s-a întâmplat nimic”, ne-a spus Adrian Iovan.
• Deşi multe persoane îl arată cu degetul pe pilotul grec ca fiind responsabil de situaţia creată, în lumea aviaţiei nici controlorul român nu e privit cu ochi prea buni. “Pilotul grec a dorit nişte indicaţii care se cer şi se acordă abia pe pistă. E vorba de informaţiile legate de traseul de după decolare. Controlorul nu trebuia să-i răspundă la această întrebare decât după ce îi dădea voie să intre pe pistă. Mai mult, nu se acordă permisiunea de aterizare decât după ce te asiguri că pista e liberă! ”, ne-a explicat un specialist în aviaţie care a dorit să-şi păstreze anonimatul.
• “Nu înţeleg de ce prima comandă dată de controlorul de trafic a vizat avionul Aegean, de la sol. Cei de la TAROM erau într-un moment critic. Cred că era mai bine să comande anularea aterizării şi abia pe urmă oprirea manevrelor de la sol”, ne-a spus alt specialist în aviaţie, care, de asemenea, a dorit să rămână anonim.
Controlorii de trafic au greşit în cazul accidentului din 2007
Aeronava Tarom a fost serios avariată în 2007 ↑
În decembrie 2007, o aeronavă a companiei TAROM care se pregătea să decoleze de pe Aeroportul Otopeni spre Egipt a lovit o maşină utilizată pentru întreţinere, aflată pe pistă, nici o persoană aflată la bord nefiind rănită în urma incidentului. Aeronava primise acordul de decolare, însă vizibilitatea era redusă. Cei 120 de pasageri au fost evacuaţi printr-o procedură specială, pentru că avionul a fost grav avariat. În urma anchetei s-a stabilit că accidentul s-a produs din cauza autorizării eronate date de controlorii de trafic.
Libertatea a publicat ieri un scenariu posibil al accidentului care ar fi putut avea loc pe aeroportul Otopeni în ziua de 11 iulie. Referitor la fotografiile prezentate atât pe prima pagină, cât şi în interiorul ziarului, facem precizarea că grafica reprezintă un trucaj. Singurele elemente reale prezentate sunt cele două avioane, care sunt exact modelele implicate în incident. Reprezentanţii companiei româneşti au declarat: “Avionul TAROM a întrerupt aterizarea la comanda turnului de control pentru a relua procedura de aterizare, conform standardelor, în condiţii de siguranţă deplină”.
Sursa video: Youtube