Primul Cod Rutier: 1859
– Conducătorii n-au voie a fuma când sunt în mers cu muşterii
– Birjarii prinşi pe capră beţi, se vor aresta
– Trăsurile să fie curate şi de buna stare, iar hrana cailor să fie: fân, ovăz şi orz, căci orice trăsură cu cai în stare de slăbire se va opri d-a mai circula.
– Toate trăsurile vor avea, noaptea, felinare aprinse
„Regulamentul pentru circulaţiunea autovehiculelor”: 1907
După anii 1900, au apărut maşinile. Pentru că în România erau aproape 140, în 1907 a fost elaborat „Regulamentul pentru circulaţiunea autovehiculelor”.
– Şoferul avea nevoie de brevet. Îl obţinea după ce îi demonstra poliţistului că poate să meargă cu viteză pe un traseu indicat, să frâneze şi să evite un sac de fân aruncat pe şosea.
– Înainte să urce la volan trebuia să arate certificatul de naştere, ca să dovedească vârsta de 18 ani.
Prima şcoală de şoferi: 1911
În 1911, în România s-a deschis prima şcoală de şoferi. După câteva luni, aveam deja primii 12 şoferi cu acte în regulă. După doi ani, codul rutier s-a schimbat.
Primele legi pentru circulaţia mașinilor: 1913
– Iuțeala cursei trebuie astfel întocmitã ca să evite nenorociri și să nu se împiedice circulația
– Întrecerile unui alt vehicul se vor face pe partea stângă
– Iuțeala mersului automobilelor, tramcarelor și motoretelor nu va putea fi mai mare de 15 km/oră, în aglomerațiuni,orașeși la trecerea prin sate (sursa: www.stiri.yahoo.com).