Producătorul formatului X Factor, care a pus pe jar audienţele din aproape 50 de ţări, a fost declarat unul dintre cei mai puternici oameni de media din Marea Britanie, potrivit publicaţiei engleze MediaGuardian. Mogulul media s-a clasat anul acesta pe locul nouă în clasamentul celor mai influenţi oameni din industria de comunicare engleză, alături de nume mari ca Mark Zuckerberg, preşedintele Facebook, Jack Dorsey de la Twitter sau Larry Page de la Google. Simon Cowell a urcat rapid în topurile celor mai puternici moguli media din lume, după ce a creat formate celebre care au făcut înconjurul lumii şi au revoluţionat pentru totdeauna modul în care oamenii percep televiziunea şi reality-show-urile. Rolul de producător executiv, dar şi de membru al juriului X Factor, spectacol care adună în faţa ecranelor milioane de telespectatori ediţie de ediţie, l-a transformat pe Cowell într-un adevărat star de televiziune, cu venituri de peste 30 milioane de euro pentru fiecare sezon de X Factor. După ce a intrat în industria muzicală engleză încă de la vârsta de 21 de ani, Simon a lucrat pentru prestigioase case de producţie, având un rol vital în lansarea unor vedete de talie mondială precum Westlife sau Sinitta.
Totuşi, pe măsură ce numele său a căpătat notorietate în branşă, ambiţiosul Simon, acum în vârstă de 51 de ani, a decis că este timpul să treacă la următorul nivel şi să îşi lanseze propriul show TV, care să scoată vedete pe bandă rulantă, întocmai ca o casă de producţie.
În 2004, Simon Cowell a lansat prima ediţie a megashow-ului X Factor în Marea Britanie, la care a participat şi în calitate de membru al juriului, alături de Sharon Ousborne şi de Louis Walsh. La scurt timp de la prima difuzare, spectacolul a cucerit lumea întreagă, astfel că, în iunie 2011, a ajuns la un număr de 53 de câştigători ai formatului, printre care şi Leona Louis, vocea care a revigorat scena muzicală britanică. Formatul X Factor se diferenţiază de alte show-uri din lume, prin faptul că juriul, format din personalităţi reprezentative din domeniul muzical, nu doar aleg finaliştii, ci îi şi îndrumă. Pe parcursul emisiunii, juriul se transformă din judecători în adevăraţi mentori. Aşadar, în concurs nu sunt numai cei care cântă, ci şi reputaţiile membrilor din juriu.
Din toamnă, superspectacolul X Factor, show-ul care a revoluţionat audienţele din întreaga lume, vine şi la Antena 1. Mihai Morar, Paula Seling şi Adrian Sina sunt cei care vor căuta şi vor găsi factorul X în România.