“Cele 15 unităţi alocate pentru 2008 s-au vândut ca pâinea caldă, iar comenzile au ajuns la 45, în condiţiile în care pentru 2009 vor fi disponibile doar 20 de maşini. Mai există multe alte cereri, însă deocamdată nu le putem pune la socoteală, pentru că nu au fost semnate contractele”, ne-a declarat Ioana Florescu, Marketing & Communications Manager Forza Rossa.
Autoturismele vândute au preţuri între 144.500 euro şi 227.000 euro. Interesul pe care îl manifestă românii pentru “căluţul cabrat” a depăşit orice aşteptări, cu atât mai mult, cu cât primul dealer autorizat din România a intrat pe piaţă abia în această vară.
“Termenul de aşteptare pentru un Ferrari e cuprins între unul şi doi ani”, a mai adăugat Ioana Florescu. Cifra de afaceri a Ferrari România este dublă faţă de estimarea făcută în luna mai, la deschiderea showroom-ului, ajungându- se la şase milioane euro. Dacă, în plină criză financiară, piaţa de lux din România nu pare să sufere deloc, nu acelaşi lucru se poate spune despre producătorul autohton de autoturisme. Astfel, reprezentanţii Dacia au anunţat că, din cauza vânzărilor slabe, îşi vor întrerupe activitatea de producţie în zilele de 30, 31 octombrie şi 13, 14 noiembrie 2008.
Renault şi Daimler îşi închid temporar uzinele
Un reprezentant al Renault a anunţat că mare parte din uzinele constructorului francez de automobile vor fi închise pentru o săptămână sau două, din cauza vânzărilor proaste. De asemenea, constructorul auto Daimler va opri producţia la sfârşitul acestui an la două uzine-cheie din Germania, dublând perioada normală de vacanţă, din cauza scăderii dramatice a cererii.
Cine are o asemenea bijuterie în România
Ferrari e una dintre maşinile preferate de milionarii români. Dacă playboy-ii de Bucureşti par să prefere modelul 430 Cabrio, care stă sau a stat în garajele lui Codin Maticiuc, Claudiu Pătraşcu sau Nicola, iubitul Ginei Pistol, Gică Popescu e posesorul unui 360 Modena, Arpad Paszkani are şi el un 599 GTB Fiorano, iar Ion ţiriac are un model de colecţie: Testarossa. De asemenea, George, fiul regretatului Antonie Iorgovan, şi fotbalistul Gabi Popescu se mai numără printre foştii deţinători ai unor astfel de bijuterii de maşini.