Pentru nostalgici, toate maşinile expuse în Piaţa Sfatului au fost ca nişte bijuterii şi au stârnit amintiri. Însă trebuie să menţionăm trei apariţii… deosebite. Prima: o maşină de Miliţie. “E Dacia 1300, an de fabricaţie 1972. Am luat- o în 2011, albă, simplă, am branduit-o şi i-am ataşat toate echipamentele – girofarul, goarna, telefonul portabil. Aşa proceda şi Miliţia, le lua albe şi le ducea la un atelier specializat”, ne-a mărturisit proprietarul, bucureşteanul Cristian Ozon, care a făcut parte din trupele DIAS în anii 90.
Maşina sa are 90.000 de kilometri şi funcţionează încă foarte bine. O altă bijuterie “în etate” de la paradă îi aparţine lui Dan Spuderka. Este vorba despre o Dacie din 1972, pe care pilotul braşovean a transformat-o în maşină de competiţii. Va concura cu ea, la toamnă, în etapa din Poiana Braşov a Campionatului Naţional de Viteză în Coastă. Senzaţie în Piaţa Sfatului a făcut şi Alexandru Enache, un bucureştean stabilit de ani buni la Londra. El a găsit în Regatul Unit, într- o grădină, o Dacie care stătea acolo de 14 ani, într-o stare deplorabilă.
“Mi-a luat patru ani până să-l conving pe proprietar să mi-o vândă. Am trimis- o apoi la Suceava, la singurul mecanic pe care îl ştiam în stare să facă ce voiam din maşină. Este gata în proporţie de 80%. O voi aduce la Londra şi voi circula cu ea – în cel mai rău caz, doar în weekenduri. Avem o parcare la biroul unde lucrez şi colegii mei abia o aşteaptă”, ne-a mărturisit Alexandru.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro