Carmen Pavel vinde vacanţe de 65.000 € şi merge cu bicicleta
Carmen Pavel, patroana JInfo Tours, este ceea ce se numeşte “workaholic”, adică e dependentă de muncă.
“M-am obişnuit să vin prima şi să plec ultima de la birou. Nu-mi plac weekendurile, nici sărbătorile, chiar şi atunci îmi gasesc de lucru”, ne-a mărturisit ea. Asta a ajutat- o mult în afaceri, dar secretul reuşitei sale e, cu siguranţă, pasiunea pe care o pune în tot ce face. Carmen promovează numai locaţii pe care ea însăşi le-a vizitat. Şi lucrează cot la cot cu soţul şi cu fiica ei – de aceea, nu există discuţii pe tema timpului petrecut departe de familie, pentru că aceasta este mereu cu ea. Firma înfiinţată încă din 1990 i-a adus o avere considerabilă până în prezent, dar veniturile nu au curs liniar. “La un moment dat, avalanşa de cereri a fost atât de mare, încât ne-am concentrat pe satisfacerea nevoilor clienţilor, iar partea financiară a trecut pe locul doi”, ne-a mărturisit femeia de afaceri. Acesta a reprezentat, desigur, vârful încasărilor. Balanţa a fost înclinată negativ însă de criză şi de dezvoltarea tehnologiei, care, recunoaşte Carmen, a transformat operatorii în domeniu “din vânzatori de pachete turistice în consultanţi”.
Turismul rămâne însă profitabil. Românii cheltuie în continuare pe vacanţe, chiar dacă trebuie să adune bani un an întreg pentru o săptămână de răsfăţ sau relaxare. Media pachetelor pe care agenţia sa le vinde este de 500-600 de euro, dar a bifat şi o vacanţă exotică pentru care o familie de patru persoane a plătit 65.000 de euro.
Deşi are bani să-şi cumpere maşini scumpe, Carmen merge la birou cu bicicleta. Iar masa n-o ia la restaurant, ci acasă. Unde găteşte cu drag, alături de fiica ei, pentru toată familia: “Ne place enorm să gătim, iar soţul meu şi ginerele spun că facem mâncare aşa de bună că le punem în pericol silueta”.
Aurelia Vişinescu visa să cultive flori, dar a ajuns să facă vin
foto: Unica
De la un vis pur feminin, de a cultiva flori, Aurelia Vişinescu a virat brusc, în timp ce urma Facultatea de Horticultură, către un domeniu dominat de bărbaţi: oenologia.
Azi, deţine podgoria Domeniile Săhăteni şi face vinuri care sunt medaliate la concursurile de peste hotare. “Am crescut la ţară şi sunt fascinată de tot ce înseamnă floră, faună, pământ. Să cultiv flori ar fi fost o meserie frumoasă, dar odată ce am aflat mai multe lucruri despre oenologie, m-a fascinat şi am transformat entuziasmul pentru cunoaşterea vinului într-o pasiune pe care mi-o cultiv în continuare”, şi-a amintit femeia de afaceri.
A început ca angajată la o companie din Bucureşti, a fost la mai toate podgoriile din ţară şi la târgurile de profil din Europa. Aşa a căpătat experienţă. Pe lângă asta, în dezvoltarea propriei afaceri crede că au contat curiozitatea şi dorinţa continuă de a şti mai multe, de a evolua, faptul că este autodidactă, că-şi stabileşte mereu obiective şi, desigur, că pune multă pasiune în tot ce face. E patroană, dar asta n-o împiedică să lucreze cot la cot cu subalternii săi: “Când am procesat prima recoltă, eram angajaţi eu şi doi paznici de la cramă. Am implicat toată familia, soţ, frate, soacră şi am mai luat câţiva zilieri. Acum, avem 30 de angajaţi. Sunt zile în care lucrăm în vie toată ziua, apoi avem treabă în cramă până noaptea târziu”.
Unde-şi face loc familia, dacă din zori până noaptea e rost de muncă? “Am reuşit să-mi organizez viaţa astfel încât să dedic timp atât celor dragi, cât şi businessului”, ne-a mărturisit Aurelia, dezvăluindu-ne, apoi, că a aşteptat 7 ani până să ia primul salariu de la propria firmă, până atunci făcând… voluntariat. Iar din primul salariu şi-a cumpărat o rochie la care visa de mult. Acum, compania e înfloritoare şi atrage atenţia investitorilor. A fost abordată pentru a o vinde, însă nu vrea s-o facă, fiindcă speră s-o preia fiica ei sau nepoatele, peste ani.
Monica Tatoiu, milionară după ce şi-a vândut acţiunile
Mulţi ani, când spuneai Monica Tatoiu spuneai Oriflame. Matematician de formaţie, femeia de afaceri a pus bazele companiei de cosmetice în România la mijlocul anilor 1990, iar când s-a retras de la conducerea ei şi a vândut acţiunile primite, a devenit milionară. Cu toate acestea, n-a sărbătorit ieşirea din zona de business – “Când spui adio unui copil iubit, crescut cu dragoste, nu poţi să sărbătoreşti”, ne-a mărturisit ea. Însă acum se bucură de viaţă şi de călătorii în jurul lumii datorită averii făcute din cosmetice.
Fostul manager ne-a dezvăluit că lucrul cel mai important care a făcut- o să reuşească în lumea afacerilor a fost capacitatea de a spune nu, de a refuza lucrurile pe care le-a considerat greşite ori nepotrivite. A şi muncit mult însă pentru a cunoaşte succesul. Mai mult decât ar fi trebuit şi neglijându-i pe cei dragi. “Munceam 18 ore pe zi, nu mă bucuram de oamenii minunaţi care erau alături de mine. Mi-am sacrificat 14 ani înregimentată în sistem. Când am avut înţelepciunea să pun punct, am devenit liberă. Acum, 10 ore pe zi, citesc, învăţ şi sunt fericită şi liberă”, ne-a mărturisit Monica.
Viaţa de acum e dulce – îşi petrece zilele în tihnă, e răsfăţată de soţ cu mâncăruri minunate şi merg împreună în vacanţe prin toate colţurile lumii. Însă are un plan de viitor care sigur o va readuce în atenţia publică: “Vreau să scriu un roman. Vreau să pot să vorbesc mult mai liber despre tabuurile lumii în care trăim. Dar pentru asta aştept să mai îmbătrânesc”.
Mihaela Stroe îi învaţă pe români tehnicile FBI
Două seriale fac furori de ceva vreme, “În mintea criminalului” şi “Lie to Me – Psihologia minciunii”, ai căror protagonişti, charismaticul Simon Baker şi mai celebrul Tim Roth, par nişte magicieni capabili să-ţi pătrundă în minte şi să-ţi citească gândurile. De fapt, abilitatea lor este aceea de a citi şi interpreta gesturile şi mimica.
Asta face şi Mihaela Stroe, sociolog şi specialist în comunicare nonverbală antrenat – vă ţineţi bine? – de un fost agent FBI! Joe Navarro (foto stânga), fondatorul diviziei de Analiză Comportamentală din cadrul celebrului Birou Federal de Investigaţii, acum profesor la Academia FBI, a iniţiat-o pe româncă în tehnicile aplicate de el. “De la el am învăţat cât este de important să ai confort psihologic într-o relaţie de business”, mărturiseşte Mihaela. Potenţialul pe care l-a descoperit în ea l-a făcut să-i devină colaborator în 2003. Din 2009 sunt asociaţi în afaceri, iar din 2012, românca e acreditată de Joe Navarro sa predea metodele sale în toată Europa. A tradus cartea scrisă de acesta, “Secretele comunicării nonverbale – Ghidul unui fost agent FBI pentru citirea rapidă a oamenilor”, şi a dezvoltat propria metodă de citire a oamenilor, care se numeşte “ABC-ul Inteligenţei Nonverbale“. Dintre toate calităţile, crede că intuiţia a ajutat-o cel mai mult în carieră.
Citind acestea, probabil te trec fiori reci pe şira spinării. Şi e normal să fie aşa. O întâlnire cu Mihaela Stroe echivalează cu o şedinţă la psiholog, numai că în faţa ei nu-ţi deschizi sufletul, ca la terapeut, ţi-l deschide ea, chiar dacă nu vrei. Ne-a mărturisit că poate citi omul prin simpla strângere a mâinii, observându-i atitudinea şi energia pe care o degajă. Minciunile le “miroase” imediat şi, dacă e să ne luăm după statistici, are ce mirosi! “Conform celor mai recente studii, oamenii mint de cel puţin 3 ori în 10 minute”, ne-a dezvăluit ea.
Mihaela pare ruptă din filme, dar e o femeie normală. Lasă profesia la uşă când ajunge acasă şi devine mamă şi soţie. Face curăţenie, îşi ajută soţul – despre care spune că este un bucătar excelent – la gătit, organizează excursii pentru cei dragi şi scrie.
Vezi rezultatele alegerilor prezidențiale – turul 1 și află când este turul al doilea al votului pentru președinție!