Din trupul regizorului au rămas vreo două kilograme de resturi pe care unul dintre tehnicienii le-a pisat cu ciocanul, pentru a le transforma într-o pulbere fină care a fost pusă apoi într-o urnă.
Trupul regizorului a fost aşezat, cu o limbă metalică, în imensul cuptor încins la o temperatură foarte mare. După 50-60 de minute, focul a fost stins, iar un tehnician care a supravegheat ca totul să decurgă normal a scos resturile din cuptor, l-a pune într-un recipient şi a pisat toate oasele care nu au fost calcinate complet.
„În cuptorul încins a fost băgat trupul îmbrăcat al regizorului, cu bijuterii dacă e cazul. Când proteinele din corp s-au coagulat, carnea s-a strâns şi cadavrul a luat poziţia boxerului, cu mâinile ridicate în faţă. E un spectacol dur…Flăcările din arzătoare sunt orientate direct pe cadavrul care a fost ars într-un ceremonial care durează de obicei 50, cel mult 60 de minute. Din Sergiu Nicolaescu au rămas cel mult două kilograme de resturi pentru că slăbise mult în ultima perioadă. La final, resturile umane şi de haine au fost scoase din cuptor de un tehnician care le-a pus într-un recipient. Oasele necalcinate complet au fost pisate, unul câte unul, cu ciocanul de angajatul crematoriului pentru a fi transformate în pulbere fină. În zilele ce vor urma, cenuşa regizorului, care va personalizată tot de angajaţii crematoriului, va intra în posesia celei mai apropiate rude, în cazul de faţă soţia lui Nicolaescu”, ne-a dezvăluit un specialist.
„Cenuşa va putea fi examinată doar pentru a afla dacă în compoziţia corpului incinerat au existat metale grele (aur, fier, plumb). ADN-ul nu se va mai putea realiza niciodată pentru că nu mai există celule vii în cenuşă”, ne-au explicat specialişti în antropologie. Totuşi, paternitatea poate fi dovedită, dacă va fi cerut acest lucru, folosind mostrele prelevate în timpul intervenţiilor chirurgicale suferite de maestru la Spitalul Elias din Capitală sau de la sora lui Sergiu Nicolaescu, Iolanda, care şi-a dat deja acordul.