În anul 1905, primăria din Constanţa a hotărât să înfiinţeze prima staţiune românească de agrement la Marea Neagră. Pentru acest proiect, a cumpărat 300 de hectare de teren la nord de Constanţa, între Lacul Siutghiol şi mare, adică actualul amplasament, şi s-a apucat de treabă.
Pe 28 august 1906 a fost inaugurată staţiunea numită “Băile Mamaia”, după numele unuia din foştii proprietari ai terenurilor din zonă, tătarul Mamai. Aceasta se compunea doar din “pavilionul de băi” – “strămoşul” cluburilor de fiţe de astăzi -, o construcţie din lemn, care servea şi ca staţie CFR.
Asta pentru că tot în 1906 fost inaugurată şi linia ferată Constanţa – Mamaia. În 1913 a apărut actuala staţiune balneară Eforie Sud, sub denumirea de Băile Movilă, după numele proprietarului terenurilor. În perioada interbelică, aceasta a făcut o concurenţă serioasă staţiunii Mamaia.
Staţiunile au fost gata până în 1977 În 1949 a apărut pe harta turismului de pe Litoral şi staţiunea Costineşti, apoi, între 1965 şi 1977, toate amenajările turistice din Năvodari, Olimp, Neptun, Jupiter, Aurora, Venus, Saturn şi Mangalia.
După anul 1990 s-au dezvoltat ca staţiuni localităţile 2 Mai – sat înfiinţat de Mihail Kogălniceanu în 1887, când a adus aici câteva familii de ruşi castraţi, membri ai “sectei scopiţilor”, din Bucureşti, Iaşi şi Galaţi – şi Vama Veche.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro