Lista dotărilor incredibile pentru anul fabricaţiei, 1981, e continuată cu servofrână, servodirecţie, cutie automată.
Dacia 2000, căci despre un astfel de model e vorba, era cu mult mai înzestrată şi sub capotă, comparativ cu suratele din trafic de la acea vreme: are motor de 2200 cmc şi 116 CP. Maşina a făcut parte din parcul auto al Serviciului de Pază şi Protecţie, după care a ajuns la proprietari privaţi.
Acum doi ani s-a lovit de tehnologia mileniului trei, când a fost scoasă la mezat pe internet. A avut însă norocul să ajungă pe mâini bune! “Am găsit-o pe un site de anunţuri. Reparaţiile i le-am făcut singur, iar «lucrările» vor continua. Toate modificările au fost făcute astfel încât să readucă maşina la starea şi dotările cu care a ieşit pe poarta fabricii, acum 33 de ani”, ne-a declarat Ovidiu Măgureanu, un IT-ist pasionat de automobile vechi. În garajul “retro” mai deţine o Dacia 1300 şi două Aro istorice, un 243 din 1978 şi un M461 din 1974.
Le-a recondiţionat cu mâinile lui, dar vedeta colecţiei rămâne Dacia 2000. “Tovarăşa” lui Ceauşescu nu ratează nici o defilare de maşini vechi, a alergat la raliuri, a urcat pe Transfăgărăşan, iar anul acesta a văzut Chişinăul.
“Drumul până la Chişinău cu întoarcerea prin Iaşi a însemnat aproape 1.200 km şi a fost parcurs fără nici o problemă”, mai spune Ovidiu. “Tov” consumă 10l/100 km, iar viteza maximă pe care o poate atinge e de 180 km/h.
«Rugina e cel mai mare duşman»
Ovidiu e preşedinte “Dacia Clasic”, un club format alături de mai mulţi tineri pasionaţi de automobile istorice. Ei vor să adune cât mai multe maşini care au marcat istoria ţării şi copilăria multora dintre noi.
În club sunt înscrise modele 1100, 1300, 1310/1410, 1410 Sport, 500 “Lăstun”, dar şi Dacia D6 Estafette, 1301, 1302 si 2000. “Dacă aveţi o maşină veche, aveţi grijă de ea! Rugina e cel mai mare duşman”, e sfatul tinerilor adresat posesorilor de vehicule retro.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro