Primii care au reacţionat au fost chiar taximetriştii oneşti, care ne-au dezvăluit multe nereguli din sistem.
“E o mare mafie în acest domeniu. Noi tot sperăm ca autorităţile, şi în special poliţia, să ia măsuri, iar în Bucureşti să circule pe străzi doar maşinile care au autorizaţie emisă de Primăria Capitalei, şi nu de alte localităţi”, ne-a declarat Gabriel, un şofer care practică taximetria de 40 de ani şi care a sunat ieri la redacţie.
Ţeapă-record: 300 de lei pe 3 km
Taximetriştii ne-au mai dezvăluit şi că, adesea, clienţii li se plâng de jecmăneala la care sunt supuşi de către “piraţi”, relatându- ne chiar câteva cazuri recente.
“Un client străin mi-a povestit cum, la prima lui vizită în România, un taximetrist-pirat i-a luat 300 de lei pentru o cursă din Centrul Vechi până la un hotel din zona Ateneului Român (n.r. – distanţă de 3 kilometri, pentru care ar fi trebuit să plătească maximum 10,5 lei)”, ne-a spus Răzvan, un taximetrist care lucrează ca PFA de 14 ani.
Dar şi “păţiţii” ne-au sunat la redacţie să ne spună prin ce-au trecut.
“Vorbeam la telefon, iar la Romană m-am urcat repede într-un taxi, fără să mă uit ce tarif are. Am coborât la Unirii, când am văzut că pe aparat apăruse suma de 100 de lei. Am început să plâng şi l-am rugat pe şofer să cădem la o înţelegere, dar nici nu a vrut să stea de vorbă. Aşa că i-am dat banii. Era un tip bine făcut şi mi-a fost frică să-i mai zic ceva. Din păcate, nu am avut timp să mai merg la poliţie, să-i fac plângere”, ne-a zis Alina.
Sesizaţi şi Protecţia Consumatorilor
Poliţia îi sfătuieşte pe toţi cei care sunt păcăliţi de taximetrişti să sune la 112.
“Înainte ca persoana să sune la 112 trebuie să reţină toate elementele de identificare ale maşinii (compania, indicativul, numărul de înmatriculare), dar şi datele şoferului. Operatorii de la 112 îi vor spune apoi exact ce are de făcut”, ne-a declarat Andrei Codău, purtător de cuvânt al Brigăzii Rutiere a Capitalei.
În plus, dacă v-a fost emis un bon de taxi cu o valoare mai mare decât cea înscrisă pe aparat, sau dacă şoferul refuză să vă ia comanda, puteţi să faceţi o plângere şi la Autoritatea pentru Protecţia Consumatorilor.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro