Cele mai grave accidente rutiere care au loc pe şosele din ţară sunt provocate de tineri, cei mai mulţi cu vârste până în 25-30 de ani. Teribilism, neatenţie, viteză excesivă, toate corelate cu nevoia de confirmare în faţa celorlalţi, sunt câţiva dintre factorii care determină un comportament inadecvat în rândul şoferilor tineri, spun statisticile.
Aşa se face că grupa de vârstă 18-30 de ani este considerată cea mai riscantă de către asiguratori, motiv pentru care vârsta, alături de vechimea maşinii, atârnă greu în calculul primei pentru poliţele RCA. Cum istoricul curat, la capitolul accidente provocate, nu-i ajută deloc pe tineri, iar asigurarea auto obligatorie a ajuns la sume astronomice, mulţi preferă fie să-şi lase maşina în parcare, fie să o treacă pe numele părinţilor, care, avantajaţi de vârstă, plătesc o poliţă mai ieftină.
An nou, reguli noi
Costurile RCA foarte mari pentru şoferii tineri au intrat şi în atenţia conducerii Autorităţii pentru Supraveghere Financiară (ASF), care promite să reanalizeze şi să regândească sistemul în cazul acestora şi să vină, până în februarie, cu o soluţie de ieftinire a poliţelor. Un prim pas spre reducerea RCA a fost făcut deja: modificarea preţurilor este acceptată de două ori pe an, ASF schimbând, astfel, regula care impunea o singură modificare de preţ, la începutul anului.
ASF a eliminat din legislaţie şi obligaţia asiguratorilor de a stabili tarife de primă pentru poliţele RCA astfel încât să acopere toate angajamentele ce decurg din încheierea contractelor, decizie care ar putea avea ca efect reducerea preţului asigurării.
Decizia de a flexibiliza regulile de stabilire a preţurilor RCA vine după ce, la începutul acestei luni, mai multe companii au scumpit poliţele RCA şi cu 30%. Practic, un şofer din Bucureşti, de 25 de ani, cu maşină nouă, ar plăti o poliţă care ajunge şi la 5.100 de lei pe an.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro