Costin Tabacu (foto), specialist în asigurări în cadrul unei companii de profil, explică la ce trebuie să fim atenţi atunci când semnăm o astfel de poliţă.
1. Citeşte cu atenţie clauzele contractului. Pregăteşte-ţi un set de întrebări şi cere detalii despre lucrurile pe care nu le-ai înţeles.
2. Ar fi de dorit ca respectiva companie să fie cunoscută şi să beneficieze de o imagine bună – să aibă la activ cât mai puţine reclamaţii.
3. Întreabă-ţi prietenii şi consultă şi alte surse de încredere pentru a alege o asigurare completă şi flexibilă, pe care să o poţi personaliza cum doreşti. De asemenea, nu uita că ai un buget mic şi că îţi doreşti o asigurare care să te ducă, pe cel mai scurt drum, de la problemă la reparaţie.
4. Poliţa trebuie să conţină o colecţie de avantaje special croită pentru nevoile tale. Autoconstatarea ar fi primul dintre ele. Acest serviciu e o procedură simplificată de constatare a daunei, care nu necesită prezenţa unui inspector de daune în locuinţa ta.
Astfel, cu un simplu apel telefonic (dat la centrul de relaţii cu clienţii, pentru a anunţa avaria), câteva fotografii ce probează daunele pe care le-ai suferit şi cu documentele cerute de compania de asigurări, trimise prin e-mail, îţi faci singur constatarea.
Mai nou, unele companii oferă şi serviciul de Reparaţii de Urgenţă. Prin intermediul acestuia, asigurătorul trimite la locuinţa ta, în maximum patru ore de la apelul tău telefonic, un specialist care să te ajute să evaluezi paguba şi să soliciţi remedierea ei.
5. Dacă nu răspund în timp util sesizării tale, unele firme se angajează să plătească pentru întârzierea suportului oferit.