IMAGINEA CARE ÎNGRAŞĂ
Un studiu ştiinţific condus de Brian Wansink de la Universitatea Illinois a demonstrat că tendiţa populaţiei de a mânca excesiv este dată de modul în care alimentele sunt prezentate.
Astfel când vine vorba despre motivele pentru care au început să consume alimente de tipul fast food, cei care au participat la studiu au spus că, dincolo de senzaţia de foame, un motiv serios a fost acela al aspectului mâncării. Bazându-se pe imagine, marile lanţuri fast food îşi atrag tot mai mulţi clienţi. Odată problema amplasarii, a „vadului” cum spun românii, şi a campaniei de imagine rezolvată, succesul este asigurat.
SUNET şi MIROS pentru APETIT
Mirosul din restaurante poate influenţa gradul de consum al clienţilor prin creşterea apetitului. Astfel, în multe lanţuri de tip fast food din lume există obiceiul ca prin ţevile de ventilaţie să fie pulverizat un „parfum” cu miros de mâncare, încurajând în acest mod clienţii să comande mai mult.
Un alt aspect la care nimeni nu s-ar fi gândit este statul la coadă. Pentru că s-a demonstrat că această practică sporeşte apetitul, lanţurile de fast food au renunţat la a-şi servi clienţii la masă şi îi lasă să stea la coadă. Astfel, clientul care şi-a ridicat deja comanda trece pe lângă cei care aşteaptă în rând şi care vor fi îmbiaţi de mirosul apetisant.
De asemenea, muzica într-un fast food trebuie să fie nelipsită, pentru că studiile au arătat că şi aceasta are un rol important în cât de mult mănânci. Prin urmare, o muzică lentă, de relaxare, care se aude discret, în fundal, îi va face pe clienţii respectivului local să dea frâu liber apetitului. Acesta este, aşadar, motivul pentru care în fast food-uri nu veţi auzi muzică „de ultimă oră” şi nici posturi de radio.
UŞOR, MARE şi MULT
Alte strategii pe care mai marii lanţurilor de tip fast food le folosesc ţin de amplasament şi de modul de prezentare a produselor.
Un fast food amplasat într-un loc cu vad este un succes, dar dacă şi mâncarea arată apetisant şi este multă, succesul este garantat.
Tocmai de aceea fast food-urile sunt deschise în centre comerciale sau pe marile bulevarde sau străzi, ori în zonele de promenadă ale oraşelor. În acest fel fluxul clienţilor este asigurat, iar accesul acestora se dace uşor.
În plus, consumatorilor li se oferă posibilitatea de a-şi alege porţiile, iar reducerile se aplică întotdeauna la porţiile mari. Pe principiul „am plătit, consum”, clienţii au astfel tendinţa de a mânca tot ce au în faţă.
Printre cauzele care determină consumul excesiv de alimente de tip fast food se află şi nevoia de socializare. Astfel, pentru mulţi, o masă în oraş, cu prietenii, coincide, de cele de mai multe ori, cu întâlnirea la fast food, acest tip de restaurant fiind, totodată, şi cel mai la îndemână din punct de vedere financiar.