Nu este deloc ieftin să deţii o maşină în România. Oricine şi-a cumpărat vreodată una ştie că există şi alte costuri care ar trebui luate în considerare, atât înainte de achiziţie, cât şi după.
Cu alte cuvinte, un autoturism cu care se circulă frecvent nu are nevoie doar de benzină şi atât, ci va cere constant bani pentru plata taxelor, revizii şi asigurări. Iar pentru cei care se încumetă să-şi investească economiile în maşini second-hand, plăţile nu se opresc aici.
Poate că o maşină rulată vine cu marele avantaj al preţului, dar nu poţi să ştii care e uzura reală a maşinii – numărul de kilometri este, în foarte multe cazuri, mai mare decât ce se vede pe bord – şi, astfel, pot apărea cheltuieli imprevizibile.
La o maşină foarte veche (de peste 15 ani) pot fi câteva luni sau chiar ani în care să nu fie nevoie de reparaţii, însă, la fel de bine, problemele tehnice se pot ţine lanţ şi cheltuielile scapă de sub control.
Costurile reparaţiilor variază enorm, în funcţie de complexitate şi durată – pot fi reparaţii simple de sub 100 de lei (manoperă + piese), dar şi unele ce pot trece de câteva mii de lei.
Cele mai frecvente defecţiuni:
- defecţiunile grave la nivelul motorului: 700 – 6.000 €
- ruperea distribuţiei motorului: 500 – 2.500 €
- înlocuirea radiatoarelor fisurate: 200 – 500 €
- defectarea turbinei de supraalimentare a motorului: 300 – 800 €
- intervenţiile pentru recondiţionarea cutiilor de viteză: 600 – 800 €
- problemele electrice: 250 €
- kitul de ambreiaj: 300 €
- defecţiunile sistemului de aer condiţionat şi ale compresorului: 500 €.
Sursa: Autovit.ro