Bărbatul a absolvit Liceul de aviaţie din Bucureşti, iar ulterior Facultatea de mecanică, secţia de avioane şi motoare din cadrul Academiei Tehnice Militare, tot din Capitală. A făcut zeci de machete de aviaţie, multe dintre ele pe bază de comandă pe care le-a făcut cadou amicilor.
După absolvirea Academiei Tehnice Militare, promoţia 1984, a fost repartizat la unitatea militară de aviaţie-elicoptere de la Caransebes, având functia de şef serviciu tehnic la Escadrila a III-a. A lucrat la această unitate doi ani, apoi, în luna septembrie 1986, a fost mutat la cerere, la Tecuci, avînd aceeaşi funcţie. .De aici, în data de 15 noiembrie 1989, a fost trecut în rezervă, ca „Element revoluţionar”, de către secretarul de partid al unităţii.
În urmă cu aproximativ 15 ani, a reînceput să construiască machete doar pentru că pasiunea rămâne pasiune. Colegii de muncă i-au apreciat pasiunea şi aşa a început să le facă şi lor, unele dintre machete purtând chiar numele celui care comanda.
„Lcolegii mi-au văzut multe machete pe acre eu le-am făcut doar din pasiune, şi uite aşa am „scăpat” de multe. De atunci, tot colegii mei sau prietenii lor, care au văzut machetele făcute de mine, şi-au dorit să aiba aşa ceva în casele lor. Astfel, am început să primesc comenzi. Preţul diferă de la o machetă la alta, de la 500 lei în sus”, ne-a spus Emil Ostafi.
În ce priveşte materialele, o parte le cumpară din comerţ- leduri, baterii, suporţi pentru baterii, întrerupătoare, autocolant, vopsele, grund, roţi, iar cealaltă parte le cumpără de la prieteni, cum ar fi, de exemplu, lemnul de tei. „Eu fac totul de la zero. La o machetă lucrez între una şi patru săptămâni, în funcţie de model şi de dimensiuni”, ne-a explicat bărbatul.
Chiar dacă este o muncă destul de dificilă, Emil Ostafi nu renuţă la pasiunea sa, ba mai mult, îşi doreşte să revină în aviaţie. „Este o munca migaloasă, îmi place mult să construiesc astfel de machete, am multă răbdare. Mi-aş dori chiar să revin în aviaţia militară”, a spus acesta