Din cele şase filme premiate în competiţia oficială, patru sunt coproduse şi/sau distribuite de aceeaşi companie, Le Pacte: „După dealuri”, de Cristian Mungiu (premiul pentru scenariu şi premiul pentru interpretare feminină), „Post tenebras lux”, de Carlos Reygadas (premiul pentru regie), „Reality”, de Matteo Garrone (marele premiu) şi „The Angel’s Share”, de Ken Loach (premiul juriului). Compania Le Pacte a coprodus şi distribuit cel mai recent film regizat de Moretti, „Habemus Papam”. În plus, directorul companiei Le Pacte, Jean Labadié, este fondatorul Bac Films, partenerul tradiţional al lui Moretti în ceea ce priveşte distribuirea peliculelor sale în Franţa.
„Este un palmares bizar. Sunt acolo (în palmares, n.r.) câteva filme şi mă întreb de ce sunt ele acolo (…) A fost un palmares atât de specific lui Moretti, încât putem să ne întrebăm în legătură cu existenţa unui conflict de interese”, a sugerat la începutul acestei săptămâni un jurnalist de la France Inter.
Miercuri, site-ul Lemonde.fr a preluat aceste ecouri, reamintind faptul că, în 2004, „Quentin Tarantino a oferit Palme d’Or-ul filmului «Fahrenheit 9/11» de Michael Moore”, în condiţiile în care „ambii cineaşti colaborau cu aceiaşi producători, Bob şi Harvey Weinstein”.
Delegatul general al Festivalului de la Cannes şi reprezentanţii companiei de distribuţie Le Pacte au reacţionat imediat la acuzaţia de favoritism şi existenţa unui presupus conflict de interese pentru Nanni Moretti.
Într-un interviu acordat pentru Le Figaro, Thierry Frémaux, delegatul general al Festivalului de la Cannes, spune că această acuzaţie este o „aberaţie”.
Citeşte şi: Două fete simple, staruri peste noapte! Află mai multe despre Cosmina Stratan şi Cristina Flutur