„Am făcut exproprierile, avem proiectarea gata, avem lucrările contractate, am semnat autorizația, urmează să demarăm lucrările în maxim zece zile la strada Amilcar Săndulescu. Ca să folosim, cât de cât, mai bine pasajul Ciurel”, a scris Ciprian Ciucu, primarul Sectorului 6, într-o postare pe Facebook publicată luni, 1 iulie.

Cea mai scumpă curbă la dreapta din România va avea și variantă spre stânga. Alternativa pentru șoferii care se înghesuie la ieșire pe pasajul Ciurel
Strada Amilar Săndulescu, situată în fața reprezentanței Ford, folosită acum pentru intrarea pe pasaj. Foto: Google Maps

În mod obișnuit, sute de autovehicule se blochează la orele de vârf pe pasajul Ciurel, care leagă splaiul Independenței de șoseaua Virtuții. Problema este că traficul adunat de pe patru benzi de circulație trebuie „scurs” într-o singură bandă, reprezentată de curba la dreapta spre șoseaua Virtuții.

Soluția care va fi pusă în aplicare de Primăria Sectorului 6 presupune ca șoferii să poată vira și spre stânga, pe strada Amilcar Săndulescu, care în acest moment are o singură bandă de circulație disponibilă, folosită pentru intrarea pe pasaj, pe sensul spre splaiul Independenței.

Cazul Caracal. Ultimul dosar al lui Gheorghe Dincă, cercetat pentru distrugere, şi misterul telefonului Luizei, care a funcţionat şi după arestarea criminalului
Recomandări
Cazul Caracal. Ultimul dosar al lui Gheorghe Dincă, cercetat pentru distrugere, şi misterul telefonului Luizei, care a funcţionat şi după arestarea criminalului
Cea mai scumpă curbă la dreapta din România va avea și variantă spre stânga. Alternativa pentru șoferii care se înghesuie la ieșire pe pasajul Ciurel
Schița lucrărilor la strada Amilcar Săndulescu publicată de Primăria Sectorului 6. Se poate observa semnul albastru dinspre pasaj Ciurel care presupune posibiliatea virării spre strânga. Foto: Facebook/ Ciprian Ciucu

Primarul Sectorului 6 estimează că, dacă strada secundară va fi închisă traficului complet, lucrările pot fi terminate în două luni. Teoretic, noua ieșire de pe pasajul suspendat ar putea fi dată circulației în jurul datei de 15 septembrie 2025.

Pasajul Ciurel este o anomalie a infrastructurii din România, propusă în campania electorală cu care Sorin Oprescu a câștigat Primăria București în 2008.

Conform planului iniţial, pasajul ar fi trebuit să continue către vest, pe fostele maidane de lângă Lacul Morii, cu un „drum urban expres” de 5-6 kilometri care să iasă în şoseaua de centură a Capitalei și ulterior în autostrada A1. Podul către nicăieri. Care este cea mai lipsită de sens investiție mare din România

După investiții de peste 50 de milioane de euro, tărăgănate de toate administrațiile care s-au succedat la conducerea Primăriei București, pasajul a fost inaugurat pe 19 septembrie 2020, în mandatul Gabrielei Firea. A fost criticat încă de la început și a câștigat renumele de „cea mai scumpă curbă la dreapta din România” pentru că se termină brusc într-o zonă neconectată. Fără drumul expres spre A1, podul produce doar o curbă rapidă pentru o ramificație de trafic local.

Bancherii statului: Conducerea CEC, răsfățată cu salarii imense de până la 27.000 de euro. Ce funcționari publici iau bani din participarea în Consiliul de Administrație
Recomandări
Bancherii statului: Conducerea CEC, răsfățată cu salarii imense de până la 27.000 de euro. Ce funcționari publici iau bani din participarea în Consiliul de Administrație

Ar fi trebuit teoretic ca pasajul Ciurel, cu tot cu drumul expres urban spre centură, să meargă în paralel cu bulevardul Iuliu Maniu și să fluidizeze astfel traficul pe artera ultra-aglomerată folosită pentru ieșirea din București către A1.

Foto: Agerpres


Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro

Google News Urmărește-ne pe Google News Abonați-vă la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informații
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.