Infractorii fac pagini false, care imită paginile oficiale ale comercianților și-i ademenesc pe creduli cu cupon premiu de 200 sau 500 de lei. Condiția este ca aceștia să răspundă câtorva întrebări dintr-un chestionar, iar la final să își lase datele personale.
Prima astfel de tentativă a apărut luna trecută când numele Profi România a fost implicat într-o campanie falsă, iar la finalul lui noiembrie, când celor care participau la „campanie” li se promitea un cupon în valoare de 500 de lei.
Reacția comerciantului nu a întârziat să apară. „ Nu vă înscrieți în sondajul neoficial care circulă pe internet și vă promite un voucher de 500 de lei. Mentionăm că magazinele PROFI nu au emis un astfel de voucher și, regretând faptul că cineva incearcă să vă înșele în acest fel, vă invităm să nu solicitați în magazine astfel de vouchere inexistente”, scriau cei de la Profi România. Un astfel de mesaj aveau și cei de la Lidl România, după ce au primit mai multe plângeri de la clienți.
Tentativă de fraudă în numele Kaufland România
„În ultimele zile numele şi logo-ul companiei Kaufland România au fost folosite fraudulos şi abuziv în cadrul unui concurs online fals ce urmărește inducerea în eroare a participanților și a prietenilor acestora. Concursul fals este reprezentat de un chestionar care îi invită pe cei ce îl accesează să distribuie informația în platformele sociale și să răspundă la 5 întrebări despre Kaufland cu promisiunea că vor beneficia la final de un voucher în valoare de 200 de lei, după completarea datelor personale”, anunța Kaufland.
Mesajul care circulă în platformele sociale: „Kaufland oferă vouchere în valoare de 200 lei fiecare pentru sărbători! Revendicați-l acum. 1 voucher pe persoană” și care trimite către site-ul www.kaufland.ro-promotie.com/ nu aparţine companiei şi îi îndeamnă pe clienţi să nu participe la astfel de concursuri. Pentru informaţii suplimentare şi sesizări, clienţii pot apela gratuit numărul de telefon 0800.080.888 de luni până vineri, în intervalul orar 09.00 – 18.00.
Ce spun specialiștii
Potrivit experților de la Bitdefender, escrocii folosesc cupoane de reduceri inclusiv pe rețele de socializare pentru a ademeni utilizatorii mai puțin vigilenți. „Acestia atrag utilizatorii cu pagini de shopping false sau reduceri fabuloase și îi păcălesc să divulge detalii de card în schimbul unor produse care nu vor ajunge niciodată la ei”, ne-au declarat specialiștii BItdefender.
Aceștia îi sfătuiesc pe români să nu cumpere produse promovate prin e-mail-uri nesolicitate. „Verificați legitimitatea unui magazin online pe forumuri, printr-o simplă căutare în motoarele de căutare. Învățați din experiența altora. Verificați orice promoție suspectă promovată în social media pe site-ul comerciantului”, mai spun experții Bitdefender.
În plus, pentru a fi siguri, alegeți doar magazine online a căror adresă începe cu HTTPS și un lăcățel ce indică faptul ca sunteți pe o pagină securizată.