Grupul Fiat Chrysler (FCA) a încercat o fuziune cu rivala americană General Motors în anul 2015, dar aceasta a eșuat. De asemenea, a încercat să realizeze un parteneriat cu grupul german Volkswagen, dar acesta a fost prins în scandalul emisiilor, declanșat în septembrie 2015.
Potrivit sursei citate, grupul Fiat Chrysler, ar fi pus la vânzare de către concernul italian Exor, controlat de către familia Agnelli.
Scos la vânzare de familia Agnelli
Ei bine, Sergio Marchionne, șeful Fiat Chrysler, este forțat să aducă familiei Agnelli câștiguri mari. Or, la valoarea actuală a cotațiilor bursiere, grupul FCA are o capitalizare de 18 miliarde de dolari.
Pe de altă parte, Marchionne a separat brandul Ferrari în anul 2015, iar aceasta are acum o capitalizare de 20 de miliarde de dolari, potrivit Business Insider, deși are venituri și profituri mult mai mici decât Fiat.
Maserati și Alfa Romeo, separate pe model Ferrari
Astfel, Marchionne ar pregăti separarea și listarea pe bursă a Maserati-Alfa Romeo, pe același model ca și Ferrari. Anterior, grupul german Volkswagen a vrut să cumpere Alfa Romeo, considerat ”BMW-ul Italiei”, dar Fiat a refuzat de fiecare dată.
Aici intră în schemă chinezii: aceștia ar dori preluarea Fiat, Chrysler, Dodge, dar în special diviziile Jeep – care produce mașini de teren și Ram – care produce camionete. Și asta pentru că acestea sunt foarte profitabile, datorită vânzărilor mari din SUA, ca urmare a scăderii prețului petrolului din ultimii ani.
Țintele: Jeep și Ram
Chinezii doresc preluarea acestora pentru a intra pe piața din America de Nord. Și asta pentru că, pe lângă faptul că Jeep și Ram sunt foarte profitabile, grupul Fiat Chrysler a moștenit și o rețea de peste 2.600 de dealeri în SUA.
Automotive News mai notează că mai multe delegații de oficiali ai constructorului au mers în China pentru discuții, iar delegații chineze au venit la sediul FCA din Auburn Hills, Michigan.
Lista pretendenților
Publicația oferă o listă de patru ”pretendenți” chinezi: Dongfeng Motor Corp, Great Wall, Geely și partenerul actual al Fiat Chrysler din China, Guangzhou Automobile Group.
Dongfeng este deținut de către stat și controlează la rândul său 14% din acțiunile PSA Peugeot-Citroen, grup care a cumpărat recent și Opel.
Geely deține constructorul suedez Volvo, dar și brandul de taximetre London Taxi din Marea Britanie.
Great Wall este cel mai mare producător chinez de SUV-uri, iar acesta deține o fabrică în Bulgaria.
Guangzhou Automobile Group are în China o serie de parteneriate cu Toyota, Honda, dar și cu Fiat Chrysler. Grupul produce versiuni destinate pieței chineze ale automobilelor internaționale.
Grupul Fiat Chrysler a fost implicat recent în scandalul emisiilor, autoritățile din Germania acuzând că motoarele sale diesel opresc filtrele de particule după 22 de minute. De asemenea, a fost implicat într-o campanie de rechemare în service la nivel mondial.