Cele 34.000 de tone, au fost transportate în patru loturi, într-o gamă extinsă de grosimi și lățimi, informează un comunicat de presă al companiei.
“Proiectul a avut o semnificație aparte pentru noi, dată fiind anvergura acestuia”, a declarat Bruno Ribo, Director General al Diviziei Europene de Produse Plate, Est – Sud, a ArcelorMittal. “Laminoarele de tablă groasă din Galați sunt capabile să fabrice și să livreze produse pentru aplicații numeroase. Pentru podul Ozman Gazi am creat soluții tehnice și comerciale personalizate”.
Podul care traversează Golful Izmit, în zona de Nord – Vest a Turciei, face parte dintr-un proiect al unei autostrăzi de 420 kilometri care scurtează distanța între Istanbul și Izmir cu aproximativ 140 de kilometri.
Cu o lungime totală de 2.682 de metri și o deschidere maximă de 1.550 de metri între pilonii principali, podul Osman Gazi este cel mai lung pod suspendat din Turcia, al doilea ca lungime din Europa și al patrulea la nivel mondial.
De întregul proiect s-a ocupat consorțiul NOMAYG (format din companii turcești: Nurol, Özaltın, firmele Makyol, Yuksel, Göçay și constructorul italian Astaldi) care va realiza și întreținerea acestuia pe o perioadă de 23 de ani. Consorțiul a acordat construcția podului companiei japoneze IHI Corporation pe bază de licitație. Çimtaș a fost selectat ca fabricant unic, atât pentru segmentele din oțel care asigură suspensia podului cât și pentru pilonii de susținere. Proiectarea podului a fost realizat de firma de design industrial Cowi din Danemarca.
Foto: siemens.com