Casa Națională de Asigurări de Sănătate început distribuirea a 386.000 de carduri care au fost tipărite şi personalizate în săptămânile precedente, beneficiari fiind asiguraţii care nu au primit acest document electronic până în prezent. Noile carduri se adaugă altor 124.000 care au fost emise şi transmise către beneficiari pentru înlocuirea documentelor pierdute, deteriorate sau furate. În total, în acest an au fost emise 510.000 de carduri naţionale de sănătate, a anunțat CNAS.
Aproximativ 14,5 milioane de persoane au carduri naționale de sănătate, dar aproape două milioane nu le-au folosit niciodată de când le-au primit.
CNAS va continua să emită carduri de sănătate pentru persoanele asigurate care nu au primit de acest document până în prezent. De asemenea, cei care au carduri de cinci ani vor primi, din 2018, noi astfel de documente electronice.
Cardul de sănătate se activează la orice furnizor de servicii medicale – cabinet de medicină primară, spital, ambulatoriu, laborator – la care asiguratul va apela prima dată după primirea cardului. Nu este necesar ca asiguratul să meargă special la medic pentru activarea cardului.
Operaţiunea de activare durează maximum 30 de secunde şi constă în înlocuirea codului pin iniţial al cardului (000) cu un cod pin din patru cifre ales de asigurat, pe care acesta nu trebuie să îl divulge.
Odată activat, cardul de sănătate va fi prezentat ori de câte ori asiguratul apelează la furnizorii de servicii medicale sau farmaceutice. Furnizorul va introduce cardul în cititor, iar asiguratul va tasta codul pin. Instant, aplicaţia cardului va afişa un mesaj în care va informa furnizorul dacă posesorul cardului este asigurat sau nu.
Utilizarea cardului reprezintă dovada că asiguratul a fost prezent la furnizorul de servicii medicale. În acest fel se validează serviciul de care a beneficiat, în vederea decontării din Fondul de Asigurări Sociale de Sănătate.
Pentru serviciile medicale de urgenţă nu este necesară folosirea cardului de sănătate. Aceste servicii fac parte din pachetul minim de servicii medicale, care se acordă atât persoanelor asigurate, cât şi celor neasigurate.
Citește și:
EXCLUSIV/ Cum ar putea funcționa sistemul de avertizare gândit de STS și ISU împreună cu operatorii de telefonie
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro