În fapt, acesta a produs un document care este mai mult un ghid, dar are o relevanță puternică fiind mai mult decât o opinie a unui om de pe stradă.
Documentul spune că angajatorii ar trebui să ia în calcul mai întâi dacă acel cont de social media este personal sau dedicat pentru afaceri. Adițional, companiile au voie să se uite doar peste postările sau datele ”relevante pentru performanța locului de muncă pentru care aplică”. Adică nu trebuie să se uite peste postările personale.
Sub nicio condiție companiile nu pot forța un potențial angajat să se ”împrietenească” cu recrutorul sau să își facă public profilul. Aceeași regulă se aplică și actualilor angajați, firmele neavând nicio putere în a forța lucrătorii să le furnizeze accesul la postările lor de social media.
EXCLUSIV/ 10.000 de euro ca să ucizi un singur exemplar. România este un paradis al acestui tip de vânătoare
De asemenea, verificarea conturilor de social media ale angajaților nu ar trebui să aibă loc generalizat.
Finalmente, companiile n-ar trebui să forțeze angajații să folosească vreun cont de social media creat de angajator.
Dacă acesta este folosit pentru muncă atunci angajatul ar trebui să aibă o alternativă, adică un cont personal pe care să îl folosească mai departe cum dorește. Iar acest lucru ar trebui inclus în contractul de angajare.
Ghidul servește ca o clarificare a unui nou set de legi cu aplicabilitate europeană, numit GDPR, adoptat în luna aprilie și care va intra în vigoare din luna mai 2018.
Opinia servește ca o specificare exactă pe viitor ce se poate aștepta de la angajatori și angajați de anul viitor pentru a putea face o echilibrare între drepturile angajatorilor și dreptul la viață privată al angajaților.
REPORTAJ/ Comuna care s-a vândut aproape în întregime străinilor. Şomajul e la el acasă, iar oamenii trăiesc mai mult din pensii