Suma plătită de Verizon pentru Yahoo se referă la business-ul de bază, cât şi la brand-urile reprezentative din portofoliu: Yahoo Mail, Fantasy Sports, site-ul de fotografii Flickr şi motorul de căutare Yahoo Search, cât şi tehnologia specifică zonei de advertising.
Achiziţia Yahoo are loc în contextul în care Verizon a devenit un fel de colecţionar al brand-urilor foarte atractive din internet. În urmă cu un an, acelaşi Verizon achiziţiona AOL pentru 4,4 miliarde USD.
Astfel, gigantul american din telecom va fuziona Yahoo cu AOL. Din noua perspectivă, cele două companii luate împreună devin practic o a treia alternativă digitală la primii doi giganţi globali ai publicității pe internet: Google şi Facebook.
Achiziţia Yahoo contribuie în mod esenţial la ridicarea Verizon pe o poziţie extrem de competitivă, în topul companiilor globale de media online şi, totodată, la accelerarea creşterii veniturilor din zona de publicitate online, conform declaraţiei CEO-ului Verizon, Lowell McAdam.
Alături de cifrele uriaşe de trafic, care însumează un miliard de utilizatori pe toate site-urile sale, miza acestei achiziţii o constituie, de fapt, tehnologia de publicitate pe care o deţine Yahoo.
Tranzacție pregătită de câțiva ani
Tranzacţia care a zguduit întreaga piaţă de media şi publicitate la nivel global pare a fi fost pregătită încă de acum câţiva ani. Primele mutări de la nivelul giganților online s-au înregistrat încă din 2012, odată cu venirea Marissei Mayer, fost director executiv al Google, ca CEO al Yahoo, moment care a creat un val de entuziasm printre acţionarii companiei şi nu numai.
Prezenţa sa a alimentat aşteptările de redresare rapidă a companiei, care nu reuşea să crească veniturile din publicitate pentru a concura cu liderii de piaţă Google şi Facebook. În contextual actual şi pe fondul speculaţiilor de plecare ale lui Mayer de la conducerea Yahoo, aceasta a declarat recent via Twitter că intenţionează să rămână, manifestându-şi entuziasmul faţă de această nouă etapă în viaţa companiei pentru care lucrează.
De-a lungul timpului, în afară de Verizon, printre cei care au mai dorit achiziționarea Yahoo s-au numărat și Time, Microsoft, Alphabet, Comcast sau AT&T, companii care, pe măsură ce lucrurile au avansat, au renunţat la a mai face o ofertă concretă.