La acestă oră, se poartă discuții între reperezentanții Metrorex și cei ai Ministerului Transporturilor pentru a se pune de acord cu noile prețuri ale cartelelor și abonamentelor. Astfel, abonamentul nelimitat pentru o lună ar putea ajunge la 80 de lei, față de 70, cât este acum. Cartela de două călătorii se scumpește cu 1 leu, cartela de 10 călătorii se scumpește cu 5 lei, iar abonamentul lunar, cu călătorii nelimitate, se scumpește cu 10 lei, conform unor surse de la metrou. Se vor scumpi și abonamentele săptămânale și cele la reducere: cu câte 5 lei, iar abonamentul zilnic cu 2 lei.
La începutul acestui an, Metrorex a anunțat că menține prețurile cartelelor și abonamentelor, în ciuda faptului că, de la 1 ianuarie, TVA a scăzut de la 24% la 20%. Mai marii Metrorex au spus atunci că nu intenționează să modifice prețurile anul acesta.
„Politica tarifară a societăţii are în vedere menţinerea unor tarife accesibile, care să fie aplicabile, fără ajustări, o perioadă cât mai lungă în timp.(…) s-a avut în vedere ca tarifele actuale practicate să nu fie modificate pe parcursul acestui an.”, declara directorul general interimar al Metrorex, Marin Aldea, într-un interviu acordat Ziarului Fianciar, la jumătatea lunii februarie.
Ultimele scumpiri au nemulțumit călătorii
Ultima scumpire a titluri de călătorie Metrorex a avut loc anul trecut în luna martie. Atunci, prețul cartelei cu două călătorii a crescut de la 4 lei la 5 lei (s-a scumpit cu 25%), iar cel al cartelei cu 10 călătorii de la 15 lei la 20 de lei (33,33%). Abonamentul de o zi s-a scumpit la 8 lei, de la 6 lei (33,33%) iar abonamentul săptămânal cu număr nelimitat de călătorii a ajuns 25 de lei, de la 20 de lei (25%).
O decizie controversată a fost cea legată de cartela de 62 de călătorii, care a fost scoasă din uz. Reprezentanții Metrorex au anunțat atunci că s-a luat această decizie „ca urmare a numeroaselor nemulțumiri exprimate de publicul călător”. În urmă cu o lună și jumătate, însă, Marin Aldea a recunoscut că titlul de călătorie a fost scos din circulație din rațiuni economice. „Este adevărat că acest titlu de călătorie era foarte utilizat şi benefic pentru călători şi am analizat mult până să luăm decizia de a scoate din portofoliu cartela de 62 de călătorii. Decizia a fost pur economică”, a spus Aldea, într-un interviu acordat Agerpres în februarie.
RATB, aceleași prețuri din 2008
Ca o comparație, RATB, care funcționează în același regim ca Metrorex, adică prin subvenții de la stat, nu a mai schimbat tariful biletelor din anul 2008. Pe 1 februarie 2008, preţul unui bilet cu o călătorie a crescut de la 1,1 lei la 1,3 lei, iar preţul unui abonament general integral urban a crescut de la 40 de lei la 50 de lei.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro