La solicitarea redacției, Biroul de presă al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România(CNADNR) precizează: “Potrivit reglementărilor în vigoare, tariful de utilizare a rețelei de drumuri naționale (rovinieta- n.red.) se aplică utilizatorilor români şi străini, pentru toate vehiculele deţinute de aceştia, înmatriculate temporar sau definitiv, care circulă pe reţeaua de drumuri naţionale din România”. Or, majoritatea aeroporturilor din țară sunt situate mult în afara orașelor, de regulă pe raza unei localități limitrofe (de ex. Aeroportul Sibiu este pe raza comunei Turnișor, cel pentru Constanța este la Kogălniceanu ș.a.m.d.), iar o parte din drumul spre și dinspre aeroport face parte dintr-un drum național. Așadar, dacă așa stau lucrurile în localitatea ta, pentru a merge la aeroport ai nevoie de rovinietă, altfel riști să plătești amenda de rigoare (de până la 500 de lei).
Pentru Otopeni, e pe bază de (ne)noroc!
În cazul Aeroportului Internațional Henri Coandă, din Otopeni, lucrurile stau la fel, pentru că, după ieșirea din București, de la km 12+260 și până la Aeroport, se circulă pe DN 1. Deci, pentru a ajunge la aeroport ai nevoie de rovinietă, altfel riști să fii amendat. Este adevărat că CNADNR și Poliția Rutieră nu au instalat un punct fix de monitorizare înainte de Aeroportul Henri Coandă, din Otopeni. Primul punct de acest fel, după ieșirea din București, este instalat pe DN 1, undeva, pe la Românești. Dar, atenție! Dacă circuli spre/dinspre Otopeni, fără rovinietă, trebuie să știi că riști să fii depistat în trafic de unitățile mobile de control ale CNADNR și ale Poliției Rutiere, care acționează periodic și pe acest traseu. Dacă te încumeți să pleci fără rovinietă, mizezi pe … norocul tău!