Exista piese care nu se strica pe toata durata de viata a vehiculului si piese care se strica destul de constant si repede, generand costuri mari. Iata care sunt cele mai sensibile piese, carora trebuie sa le acorzi o atentie sporita.
Electromotorul
Electromotorul este o piesa prezenta pe orice automobil modern, scopul sau fiind acela de a ajuta la pornirea motorului si de a oferi curent electric consumatorilor. Denumit si demaror, electromotorul este compus dintr-un motor electric si un solenoid. Cel care se strica cel mai des este acel solenoid, ceea ce duce la probleme legate de pornire.
Din fericire, costul unui electromotor nu este chiar atat de mare iar uzura sa nu apare chiar atat de des, insa este bine sa acorzi o atentie sporita modului in care functioneaza.
Injectoarele
In mod normal, injectoarele nu ar trebui sa puna probleme, insa calitatea carburantului are destul de multe de spus in acest sens. Data fiind calitatea carburantului din Romania, insotita de neschimbarea filtrelor de benzina, injectoarele pot sa se uzeze mult mai rapid decat ar trebui sa o faca si sa genereze costuri uriase. La masinile diesel, spre exemplu, costul injectoarelor este extrem de mare, asadar, cea mai buna solutie pentru a elimina riscurile este de a alimenta doar cu combustibil de buna calitate. Este adevarat ca injectoarele pot fi si curatate, insa cel mai bine este sa se evite orice risc.
Alternatorul
De regula, alternatorul nu se strica foarte des, fiind una dintre piesele care se schimba cel mai rar. Totusi, cel putin o data in cursul vietii unui automobil va solicita schimbarea sau reparatia intr-un service auto reparatii si reconditionari alternatoare auto Bucuresti. Exista din ce in ce mai multe firme care ofera reparatii alternatoare, www.reparatii-alternatoare.com fiind cel mai concludent exemplu. Totusi, exista si situatii in care alternatorul nu mai poate functiona orice i-ai face si trebuie sa achizitionat altul nou. Un alternator este un motor electric cu rol de a produce curent si un generator de energie.
Toba
Toba finala a masinii sau evacuarea, este cea care genereaza acel zgomot extrem de neplacut pe care il descoperim la masinile foarte vechi.In ultima vreme, masinile moderne sunt dotate cu tobe din inox care sunt foarte rezistente. Pentru tobele vechi exista o multime de riscuri date de condensul motorului si de astuparea gaurilor de evacuare.
Ambreiajul
Foarte multi soferi considera ca ambreiajul este o piesa consumabila, pentru simplul fapt ca in Romania trebuie sa fie inlocuit destul de des. In tarile cu multe autostrazi si cu rumuri bune insa, un kit de ambreiaj se schimba doar la 25 000 de km. Ambreiajul se uzeaza rapid in momentul in care se circula cu piciorul stang pe pedala, involuntar, sau atunci cand se pleaca in tromba. Daca se circula elegant, ambreiajul poate sa aiba o viata lunga si eficienta.