Sesizare scrisă la furnizor
Iată ce trebuie să faci pentru a primi despăgubirile.
În termen de 5 zile lucrătoare de la producerea defecţiunilor, trebuie să înregistrezi la sucursala de distribuţie care deserveşte zona respectivă o sesizare scrisă, în care vei menţiona numele, prenumele, adresa, numărul de telefon, ora şi data la care a intervenit defecţiunea, precum şi aparatele electrice care au fost deteriorate.
Operatorul de distribuţie are obligaţia să “cerceteze, printr-o comisie stabilită în acest scop, cauzele deteriorării aparatelor electrice reclamate şi să încheie un proces-verbal de constatare”.
În termen de maximum 5 zile lucrătoare de la înregistrarea sesizării, comisia are obligaţia să se deplaseze la domiciliul tău, pentru a constata şi analiza cele menţionate în sesizare.
În principal, comisia trebuie să verifice şi să constate “dacă aparatele defecte sunt omologate şi dacă ele sunt sau nu sunt alimentate cu energie electrică prin circuite prevăzute cu protecţii la scurtcircuit şi supracurenţi, corect dimensionate, corespunzătoare prescripţiilor tehnice în vigoare”.
Păstrează chitanţele de la firma care ţi-a făcut reparaţiile
Dacă în urma verificărilor efectuate se constată că defecţiunile se datorează şocului de tensiune invocat în sesizare, în termen de 30 de zile de la data înregistrării sesizării, comisia are obligaţia să întocmească o “Notă de fundamentare a plăţii prejudiciului”.
Dar, pentru a putea primi despăgubirile, în termen de 60 de zile trebuie să-ţi repari singur aparatele, la o unitate autorizată, şi apoi să prezinţi chitanţele la operatorul de distribuţie care îţi va deconta integral contravaloarea acestora.
Sfat: asigură-te că pe factura remisă de firma de reparaţii e scrisă cauza defecţiunii şi păstrează chitanţele atunci când îţi cumperi un obiect electrocasnic. Dacă firma de electricitate refuză să îţi primească cererea, atunci mai ai o cale “de atac”: sesizează Protecţia Consumatorului şi Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei.
Bine de ştiut!
Pentru consumatorii – agenţi comerciali, în cazul deteriorării de bunuri electrocasnice din culpa operatorului de distribuţie, soluţionarea se face numai în instanţa de judecată, în condiţiile convenite de cei doi parteneri, în contractul de furnizare.