Procesul de omologare a început de la sfârşitul anului trecut, Tagro fiind supus unei serii de încercări statice şi dinamice, efectuate de către Departamentul Omologări al RAR Bucureşti, care au avut un rol important în definirea şi optimizarea produsului, în conformitate cu normele impuse de Uniunea Europeană (UE).
Cele peste 45 de rapoarte au fost făcute pe baza testărilor efectuate la sediul din RAR Bucureşti, dar şi în afara ţării, la Universitatea din Bologna (IT) şi Millbrook Proving Ground (UK).
„În luna aprilie a acestui an, vom începe producţia componentelor şi vom finaliza noua structură de asamblare a tractorului agricol românesc. În luna iunie vor ieşi pe poarta IRUM primele tractoare TAGRO. Pentru ca acest lucru să fie posibil, specialiştii au efectuat numeroase teste pe câmp, la lucru, cu diferite echipamente şi accesorii”, a declarat directorul general al IRUM, Mircea Oltean, citat de Agerpres.
Tagro a primit de la RAR, în urma testelor efectuate, certificatul de omologare de tip asupra întregului vehicul. Specialiştii Registrului Auto Român certifică îndeplinirea cerinţelor tehnice şi administrative, în raport cu regulamentul pentru vehiculele agricole şi forestiere UE nr. 167/2013, cu ultimele modificări aduse de regulamentul delegat UE nr. 2018/830.
Modelul are o cabină etanşă, certificată ROPS (Roll Over Protective Structure) şi FOPS (Falling Objects Protective Structure), care e împiedică intrarea prafului în interior, dar și un bord fix înconjurat de dispozitive de control concepute pentru a eficientiza operarea sa.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_6ae1566595b19696525c04d1d9a9cd75.jpg)
În anul 2018, fabrica IRUM a prezentat conceptul original (de la idee până la produsul finit) al noului tractor agricol românesc Tagro. Proiectul inovator a presupus o investiţie totală de peste 4 milioane de euro, iar dezvoltarea prototipurilor a implicat cele mai moderne tehnologii.
IRUM Reghin a funcţionat ca societate de stat până în anul 1999, când a fost achiziţionată de Maviprod şi a devenit o companie cu capital privat, integral românesc.
În 2010, Mircea Oltean a decis să dezvolte în cadrul fabricii un nou tractor agricol, intrând astfel într-un sector total nou şi diferit faţă de ce făcuse până atunci, respectiv utilaje forestiere.
FOTO – Facebook.com
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_12be16174928c1de7d1582f9b566c51e.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_c22d5bbdea50c385ca5dcfa1eee92313.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_bf523419ddb97e9f5a846b33a40986df.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_d9dd2225c49c5a8bbb0cb08d6a3e405d.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_a407cbba587648b9910fd793e53d8abd.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_abb79e55a53807b7234568fd0c991b14.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_456f754bcff8b3c3bd856c8b9e766a1f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_81406e51fef451c527c93a92a893c471.jpg)