Producătorul german a obținut un profit operațional de 2,86 de miliarde de euro la venituri de 78,5 miliarde de euro în trimestrul al treilea, ambele cifre fiind în scădere față de anul trecut.
Marja sa operațională a scăzut la doar 3,6%, cea mai mică din ultimii patru ani. Rezultatele consolidează argumentele conducerii Volkswagen în favoarea unor măsuri drastice în Germania.
Grupul vrea să închidă trei fabrici în Germania, fapt ce va duce la eliminarea a zeci de mii de locuri de muncă. De asemenea, compania intenționează să reducă cu 10% salariile pentru aproximativ 140.000 de lucrători, ceea ce ar spori dificultățile celei mai mari economii europene.
Liderii sindicali se opun acestui plan.
De asemenea, Volkswagen vrea să închidă o fabrică de mașini electrice din Belgia.
Volkswagen are furnizori inclusiv din România.
Noi runde de negocieri cu sindicatele
Brandul principal VW – unde ar cădea o mare parte din aceste reduceri – a obținut o marjă operațională de doar 2% în primele nouă luni ale anului, a declarat miercuri directorul financiar al Volkswagen, Arno Antlitz.
Volkswagen a raportat rezultatele cu câteva ore înainte de începerea unei a doua runde de negocieri de restructurare cu liderii sindicatelor din Wolfsburg, unde se află sediul central al companiei.
Acțiunile sale preferențiale au scăzut cu 20% în acest an, situându-se printre cele mai slabe performanțe ale indicelui de referință DAX din Germania.
Probleme de competitivitate
Scăderea vânzărilor în China și concurența din ce în ce mai dură din Europa, care încă nu a revenit la nivelurile de cerere de dinainte de pandemie, au contribuit la emiterea de către Volkswagen a două avertismente privind rezultatele financiare în acest an.
Marca omonimă VW se luptă de mult timp cu randamentele scăzute, iar eforturile de redresare au fost împiedicate de lansările eșuate de vehicule electrice.
Amenințarea chineză
De asemenea, producătorii auto chinezi depășesc constructorii de lux Porsche și Audi în materie de performanță și mașini premium, reprezentând o amenințare atât pentru mărcile deținute de Volkswagen, cât și pentru omologii lor germani Mercedes-Benz și BMW.
Principalii producători chinezi de mașini electrice sunt BYD, Nio, Xpeng și Li Auto, în vreme ce constructorii clasici precum SAIC, BAIC, GAC și Dongfeng au propriile oferte.
De asemenea, producătorul de electronice Xiaomi și-a lansat propria mașină electrică, în vreme ce Huawei s-a aliat cu alte companii pentru mașini electrice, respectiv Seres, Chery și Changan.
Uniunea Europeană a decis să impună taxe vamale mașinilor importate din China.