Podul, în lungime de 320 metri, face legătura între Gilău şi Nadăşelu, astfel că odată cu deschiderea traficului pe acest sector de autostradă, conducătorii auto pot circula pe o lungime de 61 km, între Câmpia Turzii şi Nădăşelu.
Potrivit directorului general al CNAIR, Narcis Neaga, lucrările verificate au fost executate în bune condiţii, iar în acelaşi timp se pregătesc şi documentele pentru etapele viitoare, necesare continuării realizării altor tronsoane din acest proiect de infrastructură.
„Recepţia podului peste Someş a fost efectuată, totul este în regulă, se semnează procesul verbal de recepţie, după care se va deschide circulaţiei porţiunea de autostrada Gilău – Nădăşelu, considerata ‘autostrada muzeu’, care se valorifică. Aceasta este în condiţii foarte bune, fiind una dintre cele mai frumoase din România. Pe Autostrada Transilvania se merge mai departe pe Nădăşelu – Mihăieşti, unde documentaţia pentru licitaţia de proiectare şi construcţie va fi în octombrie pusă pe SEAP, de la Mihăieşti la Suplacu de Barcău în octombrie – noiembrie, iar de la Suplacu la Borş – câştigătorii vor fi anunţaţi săptămâna viitoare. Speram că în primăvara să avem câştigătorii de la Nădăşelu până la Suplacu, pe cele două tronsoane, fiind o investiţie de aproape un miliard de euro, foarte mare”, a spus Narcis Neaga, citat de Agerpres.
Acesta a precizat că în luna noiembrie vor fi inauguraţi 14 km din Autostrada Transilvania, către Târgu-Mureş.
Sectorul Gilău – Nădăşelu din Autostrada Transilvania face legătura între tronsonul Gilău – Câmpia Turzii (52 de km, pe care se circulă de mai mulţi ani) şi sectorul Nădăşelu – Mihăieşti (16,8 km), la care lucrările au început în noiembrie 2016, dar contractul a fost reziliat.
Lucrările la sectorul Gilău-Nădăşelu, care are o lungime de 8,7 km, au început în primăvara anului 2014 şi au fost finalizate în noiembrie 2017. Lucrările au fost executate de asocierea de firme Spedition UMB şi Technostrade, iar costul s-a ridicat la 370 de milioane de lei.
Tronsonul nu a fost inaugurat până acum deoarece, mai rămăsese de realizat un pod peste râul Someş, lângă Gilău, cu o lungime de peste 750 de metri. Acesta face legătura între lotul Câmpia-Turzii – Gilău şi Gilău-Nădăşelu.
Tronsonul dintre Gilău şi Nădăşelu are o lungime de peste 9,6 km, care se adaugă celor 774 de km de autostradă existenţi.
Şi sectorul de autostradă deschis circulaţiei vineri face parte din proiectul construirii autostrăzii Transilvania, început în 2004, în baza unui contract semnat cu firma Bechtel International Inc.
În 30 iulie 2018, a mai fost deschisă circulaţia pe 29 kilometri din autostrada Sebeş – Turda. Totuși, cel mai mare lot de autostradă este construit cu viteza melcului. Pe Sebeș-Turda se va circula integral, abia în 2020.
Vezi autostrăzile din România care se construiesc în acest moment și cine sunt cei mai harnici constructori, apoi află ce tronsoane de autostradă vor fi gata în 2018.
- FOTO: Alexandru Duma (Asociaţia Pro Infrastructură)
- VIDEO: Asociaţia Pro Infrastructură
Citește și: Lovitură de teatru: pentru că magistrații pot cumula pensia cu salariul, venitul unui judecător al ÎCCJ „pensionat pe hârtie” poate ajunge la 40.000 de lei pe lună!