Potrivit celor doi deputaţi liberali, taxa de utilizare a podurilor Giurgeni-Vadu Oii şi Feteşti-Cernavodă reprezintă o suprataxare a utilizatorilor drumurilor publice din România, „fără o justificare obiectivă”, pentru că banii colectaţi merg la bugetul de stat, iar podurile se află într-un stadiu avansat de degradare. deşi această taxă se colectează de peste un deceniu.
Ei spun că legislaţia comunitară nu impune o asemenea taxare, ci ea este rezultatul deciziei autorităţilor române, care au considerat de cuviinţă să mai impună o nouă sursă de venituri la bugetul de stat.
„Taxa de trecere peste aceste poduri a fost introdusă din raţiuni pur financiare, dar suntem în prezenţa unei duble impuneri, atâta timp cât utilizatorii drumurilor publice din România plătesc rovinieta, care reprezintă o taxă pentru utilizarea drumurilor şi podurilor amplasate pe drumurile naţionale şi autostrăzile din România. În statele traversate de Dunăre (Serbia, Ungaria, Austria), nu există taxe similare pentru trecerea podurilor peste Dunăre”, se arată într-un comunicat remis de cei doi liberali constănţeni, remis Mediafax.
Deocamdată, este coadă la Fetești, pentru că 16% dintre șoferi preferă să achite cash taxa de pod.
- Cum plătești prin sms taxa de pod Fetești – Cernavodă
- Taxa de pod Fetești – Cernavodă se poate plăti și în magazinele partenere PayPoint
- Taxa de pod Fetești – Cernavodă se poate plăti și în magazinele partenere PayPoint
- Rovinieta și taxa de pod de la Fetești se plătesc și cu aplicația etarife
- e-rovinietă, o altă aplicație pentru plata rovinietei și a taxei pentru podul Fetești – Cernavodă
- Cozi la stația de taxare de la Fetești și la benzinăriile de pe A2. Ce opțiuni de plată au șoferii
- Taxa de pod de la Fetești se poate plăti și prin SMS, deși nu funcționează întotdeauna
Citește și: VIDEO / Premieră în România. Libertatea a filmat trekker-ul Google cu care cartografiază ţara