AUDI RS 3 SEDAN: LUX ȘI DRAGOSTE
Interiorul, mobilat elegant, ne satisface cu multe taste mecanice plăcute care – spre deosebire de un afișaj tactil mare – pot fi acționate pe nevăzute. Volanul cu pielea sa perforată anti-alunecare se simte grozav în mână. Este aplatizat în partea inferioară, ceea ce, mai degrabă, împiedică decât ajută în abordarea virajelor. Dacă însă vă plac formele clasice: există o alternativă de volan rotundă, fără costuri suplimentare.
Scaunele sunt în regulă, îndemnându-vă să călătoriți într-un mod relaxant. Audi nu oferă o alternativă de scaune sport, jumătate cochilie, dar nu am ratat mare lucru în turul nostru rapid, pentru că scaunele dispuneau de suport lateral consistent.
Șasiul oferă acum un separator de cuplu pentru axa spate, cu ajutorul căruia fiecare roată poate fi controlată electronic individual printr-un ambreiaj multi-disc separat – dacă este necesar cu până la 100% din putere direcționată către spate. Consecințe: pierderea aderenței, apoi contracararea, în final plăcerea de a conduce – exact în această ordine. Pentru a experimenta acest lucru, este nevoie, totuși, de o anumită abilitate. Cu siguranță, un derapaj controlat cu tracțiunea integrală, bazându-te pe tracțiunea față, nu este ceva instinctiv – deși un traseu puțin umed ajută în acest caz. Cu 3,7 secunde până la 100 km/h, demarajul lui RS 3 este de fapt cu o zecime sub specificațiile din fabrică.
Sunetul celor cinci cilindri este o sărbătoare pentru urechi și îți face pielea de găină.
Desigur, cum funcționează cele trei concepte pe circuit a fost de interes pentru noi, în ciuda pistei umede. Audi – așa cum ne temeam – ar putea avea probleme în special cu frânarea, deoarece compania din Ingolstadt a echipat opțional IN-RS 3305 cu frâne ceramice pe axa față. Să poți oferi așa ceva în clasa compactă este deja uimitor. Și ar avea cu siguranță o aderență bună pe asfalt uscat. Pe de altă parte, pe o suprafață umedă, frânele tind să fie imprevizibile. Și exact așa s-a întâmplat: a trebuit să reducem viteza mult mai devreme la punctele de frânare extreme decât ceilalți doi adversari cu discuri din oțel. Pe de altă parte, Audi RS3 tinde să fie nervos cu puntea spate. Doar cei care încearcă să abordeze o curbă cu viteză prea mare vor avea parte de o subvirare urâtă.
BMW M240i COUPÉ: LECȚIE PURĂ
Același post de conducere cunoscut de la Seria 4, același volan cu căptușeală aspră, ce îl simți bine în mână. Ne-a plăcut foarte mult raportul direcției și feedback-ul. Scaunele sport sunt bombate, dar totuși e bine. Deși intervalul de reglare și adâncimea de instalare sunt optime, spatele șoferului și mai ales zona laterală a coastelor trebuie mai întâi să se obișnuiască cu capitonajul scaunului.
Pe de altă parte, ne împrietenim spontan cu cei șase cilindri în linie și tracțiunea integrală cu accent pe axa spate. Pur și simplu te simți minunat în BMW. Dacă este necesar, în cazuri extreme, M240i nu transferă putere la roțile din spate precum Audi și Mercedes, ci la roțile din față, trăgând din nou sarcina drept. Cu toate acestea, la limită, M240i are oricum tendința de a-și mișca partea din spate, înainte de a ajunge eventual în subvirare.
Configurația tehnică asemănătoare cu a lui M440i explică în cele din urmă de ce BMW M240i este mult mai greu în comparație cu restul concurenților. Cântarul nostru arată 1.720 kg – cu exact 90 kg mai mult decât AMG A 45 S și cu 142 kg mai greu decât Audi RS3. Totuși, proporțional, se observă că mai puține kilograme sunt repartizate pe axa față decât la celelalte două automobile.
MERCEDES-AMG A 45 S: PERFORMANȚĂ ȘI PLĂCERE
Interiorul este familiar, iar operarea comenzilor de bord este agreabilă, făcându-se cu ușurință prin comenzi vocale sau tactil. Scaunele sport, tip scoică, ce te îmbrățișează, dar trebuie totuși plătite scump cu 3.891 de euro, ca și volanul antiderapant cu husă din microfibră, prevăzut cu marcaj de culoare galbenă instalat la ora 12, toate îți arată despre ce poate cu adevărat acest AMG. Citește continuarea și vezi galeria foto pe autobild.ro
ARTICOL PRELUAT DE PE SITE-UL AUTOBILD.RO