Prin programul X-in-1, Nissan încearcă să atragă cât mai mulți clienți pentru modelele 100% electrice, precum și pentru cele cu motorizări din gama e-Power (actualele Qashqai și X-Trail în Europa). În acest sens, Nissan a dezvoltat un prototip de grup motopropulsor 3-în-1, soluție tehnică ce modularizează motorul, invertorul și reductorul pentru utilizare în aplicațiile vehiculelor electrice. Un prototip 5-în-1, care oferă în plus generatorul de putere și unitatea de transfer, este planificat pentru a fi introdus la scară largă pentru modelele e-Power din viitor.

Abordarea X-in-1, care acoperă atât soluțiile 3-în-1, cât și 5-în-1, precum și alte variante posibile, a fost dezvoltată cu gândul de a permite componentelor de bază din sistemele EV și e-Power să fie fabricate pe aceeași linie de producție.

Experiența în electrificare a niponilor este una vastă. Să nu uităm că Nissan a devenit primul producător auto din lume care a comercializat în masă un vehicul electric încă din 2010 în persoana lui Nissan LEAF. Mai mult decât atât, primul sistem e-Power, ce utilizează tehnologia EV într-un sistem hibrid ce folosește motorul termic cu funcție exclusivă de generator, a fost lansată pe piață în 2016.

Concret, abordarea X-in-1 a sistemului de propulsie electrificat își propune să atingă o paritate a prețurilor pentru versiunile e-Power și pentru modelele electrice echivalente până în 2026. În același timp, unitatea electrică va scădea în dimensiune și greutate, facilitând performanțele vehiculului și conduce la minimizarea zgomotului și a vibrațiilor simțite în habitaclu.

Nissan ne spune despre noul motor electric dezvoltat în cadrul programului X-in-1 că va utiliza elemente grele de pământuri rare la 1% sau chiar mai puțin din greutatea magnetului. Citește continuarea pe autobild.ro

ARTICOL PRELUAT DE PE SITE-UL AUTOBILD.RO

 
 

Urmărește-ne pe Google News