Returul online. Ce presupune?

Mediul online îți oferă posibilitatea să alegi dintre mai multe oferte de preț, modele, culori – depinde care sunt criteriile atunci când te hotărăști să faci o achiziție. A sosit coletul, iar entuziasmul tău poate fi ruinat de faptul că produsul nu corespunde cu ceea ce ai văzut pe site sau are o calitate inferioară, care nu justifică, din punctul tău de vedere, banii dați. Sigur îți sună cunoscut. Dacă ești un fan al cumpărăturilor dintr-un singur click, mai mult ca sigur s-a întâmplat măcar o dată să nu fi mulțumit de ceea ce ai primit.

Returul reprezintă vestea bună în astfel de situații. Poți trimite înapoi coletul la vânzător și îți poți primi banii înapoi sau un alt produs la schimb. Sună destul de simplu, la prima vedere. Însă, ca să stai fără griji, trebuie să fii un consumator informat și responsabil, să îți cunoști drepturile, dar și obligațiile.

Drepturile tale în calitate de cumpărător online

Produsul cumpărat nu corespunde cerințelor tale sau pur și simplu te-ai răzgândit?

1. Să fii informat asupra taxelor suplimentare!

Poți trimite coletul înapoi! Unele magazine online nu percep nicio taxă pentru retur, dar există și situații în care tu trebuie să suporți costurile expediției înapoi la vânzător. Cât poate costa? În jur de 2030 de lei, în funcție de tarifele practicate de serviciul de curierat cu care colaborează comerciantul, iar taxa respectivă trebuie menționată vizibil – să știi la ce să te aștepți. În caz contrar, dacă vânzătorul nu precizează pe nicăieri acest aspect, tu nu mai ești încărcat cu acest cost și va trebui să îl suporte cel de la care ai cumpărat, conform OUG 34/2014.

Război cald, război rece. De ce Occidentul trebuie să reziste atacurilor nu în pofida, ci datorită revenirii lui Donald Trump la Casa Albă
Recomandări
Război cald, război rece. De ce Occidentul trebuie să reziste atacurilor nu în pofida, ci datorită revenirii lui Donald Trump la Casa Albă

❗ Art. 6, alin. 6, OUG 34/2014

În cazul în care profesionistul nu îndeplineşte cerinţele în materie de informare cu privire la costuri suplimentare, conform celor menţionate la alin. (1) lit. e), sau la costurile aferente returnării produselor, conform celor menţionate la alin. (1) lit. i), consumatorul nu suportă respectivele costuri.

În asemenea cazuri, ne înțelegi și pe noi avocații când tot batem monedă că trebuie să citești termenii&condițiile, așa-i? Că poate te trezești cu o taxă de retur de 100 de lei. De ce? Simplu. Poate vânzătorul tău lucrează cu FedX.

2. Să fii informat referitor la produsele care nu fac obiectul returului!

Produsele de igienă, articolele de lenjerie intimă sau alte produse care nu pot fi trimise din rațiuni ce țin de protecția sănătății nu pot fi returnate. De asemenea, și unele desigilate sau folosite se încadrează în această categorie. Când achiziționezi astfel de articole, ia în calcul și acest aspect!

❗ Art. 16, OUG 34/2014

Sunt exceptate de la dreptul de retragere prevăzut la art. 9-15 în ceea ce priveşte contractele la distanţă şi contractele în afara spaţiilor comerciale următoarele: e) furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator;

Epicentrul mișcării legionare din strada Veseliei. Istoria locului unde s-au pus la cale strategiile de susținere a candidatului Călin Georgescu
Recomandări
Epicentrul mișcării legionare din strada Veseliei. Istoria locului unde s-au pus la cale strategiile de susținere a candidatului Călin Georgescu

3. Ai dreptul să alegi cum vrei să faci returul!

Programul încărcat poate fi un obtsacol când vine vorba despre un retur. Așadar, dacă nu ești mulțumit de ceea ce tocmai ai primit, poți efectua returul prin :

🤝 Easybox, pentru comercianții sau firmele de curierat care dispun de acestea (ex. eMAG, Sameday Easybox)

🤝 Firmă de curierat, indiferent de cea pe care o alegi

🤝 Retur personal, desigur, dacă vânzătorul are un punct de lucru în orașul în care locuiești

🤝 Poșta Română.

De obicei, vânzătorii recomandă returul prin curierat deoarece e mult mai eficient din punct de vedere al timpului și al eforturilor de deplasare ale ambelor părți. Însă, dacă tu dorești totuși să alegi poșta, o poți face fără probleme, nu poti fi obligat de nimeni să “trimiți prin curierul X”.

4. Poți cere un alt produs la schimb!

Spre exemplu, ai văzut într-o reclamă pe Facebook un pulover care este exact pe stilul tău, îl comanzi, iar atunci când deschizi pachetul, observi că are un mic defect estetic, este pătat într-un colț. Se mai poate întâmpla. Din fericire, poți solicita de la vânzător solicitarea unui același model de pulover, fără defecte.

5. Ai dreptul să primești banii înapoi în timp util!

Statul gras. România a sărit de borna de 1,3 milioane de bugetari cu PSD-PNL la cârmă
Recomandări
Statul gras. România a sărit de borna de 1,3 milioane de bugetari cu PSD-PNL la cârmă

Trimiți pachetul, dar banii tăi trebuie să se întoarcă la tine în maxim 14 zile. Vânzătorul nu poate amâna în funcție de propriul lui plac returnarea banilor.

❗ Art 13, OUG 34/2014

Obligaţiile care revin profesionistului în cazul retragerii

(1) Profesionistul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată şi, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului în conformitate cu art. 11.

(2) Profesionistul rambursează sumele menţionate la alin. (1) folosind aceleaşi modalităţi de plată ca şi cele folosite de consumator pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată şi cu condiţia de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.

Obligațiile tale în relația cu vânzătorul

Citește continuarea pe avocatoo.ro

ARTICOL PRELUAT DE PE SITE-UL AVOCATOO.RO

   

Urmărește cel mai nou VIDEO

Google News Urmărește-ne pe Google News

Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.