Definirea tipului de concurs

Pentru început, trebuie să știi că ai două variante dintre care să alegi în ceea ce privește tipurile de concurs pe care le poți organiza: 

  1. Concursuri la care participarea nu presupune achiziționarea unui produs sau serviciu și nici plata unei taxe

Foarte populare în prezent pe social media sunt concursurile în care participanții se înscriu prin acordarea unui like sau follow paginii organizatoare, urmând ca desemnarea câștigătorului să aibă loc printr-o tragere la sorți. Practic, dacă vrei să organizezi un astfel de concurs nu ai voie să ceri bani pentru înscriere și nici să percepi alte taxe. 

  1. Concursuri la care participarea presupune achiziționarea unui produs sau serviciu 

Probabil și cu acest tip de concurs ești deja destul de familiar, el fiind des practicat atât de către magazine, cât și de restaurante. Regula în cazul acesta e simplă: o persoană care în urmă achiziționării unui produs sau serviciu poate să fie automat înscrisă în concurs sau se poate înscrie ulterior conform specificațiilor din regulamentul stabilit de tine. 

Dacă tot am adus în discuție existența unui regulament

Redactarea regulamentului

Indiferent de tipul de concurs pe care te-ai gândit să-l organizezi, redactarea și autentificarea (nu, nu ajunge să scrii regulile în caption-ul unei postări sau pe pliante, el trebuie văzut și de un notar, conform art. 43, OG 99/2000) unui regulament sunt cele mai importante aspecte de care trebuie să ții cont… pe legale. 

Directorul de spital care l-a surclasat pe Sorin Oprescu la anii de pușcărie. Florin Secureanu își deconta bijuteriile, limuzina și călătoriile în jurul lumii
Recomandări
Directorul de spital care l-a surclasat pe Sorin Oprescu la anii de pușcărie. Florin Secureanu își deconta bijuteriile, limuzina și călătoriile în jurul lumii

Deși fiecare concurs va avea un regulament specific, adaptat în funcție de specificul acestuia, există totuși o serie de must haves atunci când vine vorba de redactare. Asigură-te că nu uiți să: 

  • scrii denumirea și adresa organizatorului (să vadă participanții că tu organizezi un concurs)
  • scrii durata de desfășurare (asta ca să nu te trezești că lumea încă se mai înscrie și după ce s-au ales câștigătorii)
  • explici condițiile de participare și eligibilitate (partea în care trebuie să le spui că premiile nu vor merge către prietenii sau rudele tale)
  • explici mecanismul concursului (practic, cine ce trebuie să facă pentru a se înscrie și a participa)
  • menționezi ce premii se pot câștiga (e important să scrii și contravaloarea în bani a acestora)
  • menționezi detaliile de acordare a premiilor (adică cine ce poate face cu premiul tău)
  • menționezi modalitatea de desemnare a câștigătorului sau câștigătorilor
  • menționezi G.D.P.R.-ul (revenim aici puțin mai jos ca să lămurim de ce e atât de important aspectul ăsta)
  • menționezi expres că vei face publică extragerea câștigătorului și acordarea premiului/premiilor (ca să te asiguri că este totul transparent și ca la carte)

DONTs:

Nu „fura” regulamente de la alte campanii sau promoții pentru că fiecare organizator își va personaliza regulamentul în funcție de tipul de concurs pe care îl organizează, iar faptul că tu îl iei și îl folosești îți poate aduce mai multe prejudicii decât beneficii. Citește continuarea pe avocatoo.ro

ARTICOL PRELUAT DE PE SITE-UL AVOCATOO.RO

   

Urmărește cel mai nou VIDEO

Google News Urmărește-ne pe Google News

Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.