În 2011, artistul Deliric, pe numele său real Răzvan Eremia, pornea un business cu trei tricouri. Până acum, rapperul a mărit gama de produse și a ajuns să aibă o cifră de afaceri de peste un milion de euro. Deliric este deținătorul brandului PORC și FACEM Records, o casă de discuri independentă de rap. Pasiunea pentru muzică a început încă din copilărie, când scria primele versuri, iar la liceu își formase deja o trupă cu câțiva prieteni.
Invitat la podcastul produs și găzduit în exclusivitate de canalul de YouTube Happyfish „Aproximativ discuții”, cu Gojira, Deliric a povestit cum și-a făcut cunoscut brandul de haine, care are ca logo un cap de porc: „am vorbit cu niște prieteni graficieni să deseneze porcușorul prin oraș. A pornit de la un băiat care desenase în zona Universității un porcușor în formă de pușculiță. Apoi a venit ideea de a face un om cu cap de porc. Iar mesajul să fie «Deliric e de vină», ca să se întrebe lumea ce se întâmplă, să le stârnească curiozitatea. Apoi a început și pe internet. A prins treaba asta, a prins ca un meme. Am vândut și tricouri”, a explicat el.
S-au vândut foarte bine primele articole de îmbrăcăminte și s-a gândit să mai facă: „am ajuns în sfârșit la ce-mi doream eu de mult. Să fac un brand de îmbrăcăminte. Și când eram mic, îmi făceam singur geci, îmi coseam litere pe ele”, a mai continuat artistul.
Rapperul a deschis chiar și un magazin pe Calea Victoriei: „mă plângeam pe Instagram de curând. Zic, «băi, am făcut atât de multe chestii și nu am timp să mă laud cu ele». De parcă nu le-aș fi făcut. Nu m-am gândit să fac un magazin, până nu aveam o gamă destul de largă de produse”, a povestit iubitul Innei.
Ce s-a întâmplat cu artistul în pandemie
La podcast, Deliric a recunoscut că nu se gândea că pandemia de COVID-19 va ține mai mult de câteva luni: „pandemia a destabilizat foarte mult lumea muzicii, cel puțin asta autohtonă. Cel puțin pe artiștii mai mici, pe instrumentiști, pe organizatori. Degeaba dețin piese (n.r. – drepturi de proprietate intelectuală), sunt bani din care poți să trăiești, dar nu sunt bani din care să trăiesc eu, pe care mă bazez eu”, a explicat antreprenorul.
Poți urmări podcastul integral pe YouTube.