Fratele căpitanului a strâns dovezi
Există voci care contrazic acest rezultat. Marian Bătănoiu, fratele căpitanului de pe aeronava Muntenia, a strâns informaţii în primele zile de după accident şi de-a lungul anilor care tind să indice o explozie la bord ce a dus la pierderea comenzilor avionului.
“În primul rând, Ilie (căpitanul) a mai avut problema cu motoarele, să-i tragă unul mai tare şi a rezolvat-o. Mi-a povestit cu mult timp înainte să moară. În 1994, la Paris, alt echipaj Tarom a pierdut controlul unui avion identic cu cel prăbuşit, tot la altitudine mică. Ei au redresat rapid aeronava, nu văd de ce în 1995 Ilie şi Ionel Stoi nu ar fi reuşit. La locul accidentului, resturile erau întinse pe o suprafaţă relativ mică, dar coada nu a fost găsită. Dacă un avion pierde coada în zbor, ia o traiectorie incertă, se roteşte şi se răstoarnă spre pământ. Iar ei s-au înfipt în pământ cu burta aeronavei în sus. Au fost martori oculari care spuneau că au văzut o explozie la coada avionului”, şi-a început Marian Bătănoiu povestea. Disperat să găsească orice rest din cel care i-a fost frate, Marian a observat o serie de lucruri ciudate.
Câteva lucruri neelucidate până acum
- Marian Bătănoiu a recuperat mapa de zbor a fratelui său şi, după cum ne-a povestit, actele de predare ale avionului (de dinainte să plece în cursă) conţineau numele lui Ilie Bătănoiu, dar semnătura pusă pe document nu i-ar fi aparţinut. “Îi ştiam semnătura! Era a altcuiva, iar Stoi nu semnase nici el”.
- “Ofiţerul radarului din capătul pistei de la Otopeni mi-a zis că avionul a dispărut de pe radar înainte să se audă bubuitura produsă de impactul aeronavei cu pământul”, spune fratele pilotului.
- Bătănoiu susţine că s-ar fi găsit un paşaport cu un nume care nu figura pe lista pasagerilor. “L-am întrebat pe procurorul criminalist Marian Nazat ce-i cu acel nume şi el mi-a zis să-mi ţin gura”.
- “O persoană care a ascultat înregistrările dintre piloţi mi-a relatat că Ilie a zis înainte să se prăbuşească: «Suntem pierduţi, nu-l mai controlăm! » Ei au trecut acolo că se aude un şuierat şi că nu se înţelege. Poate au şters…”, a încheiat Marian Bătănoiu.
A fost răzbunarea Mafiei japoneze?
În acea perioadă, autorităţile române o reţinuseră la Bucureşti pe japoneza Yukiko Ekita, care ar fi avut conexiuni cu gruparea teroristă niponă Aum. În presa vremii s-a speculat faptul că autorităţile ar fi predat-o pe Ekita omologilor japonezi în capitala Thailandei, Bangkok, şi că teroriştii ar fi atacat avionul pentru a se răzbuna pe noi.
“Printre resturi am văzut o piele de pe spatele cuiva, tatuată în întregime. Era un dragon şi lângă se afla legitimaţia de poliţie a unui thailandez. S-a spus apoi că acesta fusese reprezentantul unei bănci. Poate era sub acoperire”, ne-a povestit Bătănoiu.