Aşa cum ne-au obişnuit, autorităţile bat pasul pe loc atunci când vine vorba de infrastructură. Autostrăzile sunt construite cu viteza melcului, însă la preţuri piperate nu ne întrece nimeni. Anul acesta, pentru cei 6,5 kilometri restanţi din Autostrada Bucureşti-Ploieşti, care ar trebui să facă conexiunea între Capitală şi Centură, s-au alocat 280.144.000 lei (peste 62 de milioane de euro).
Potrivit Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, costurile totale pentru acest tronson se ridică la 211 milioane de euro (în această sumă fiind incluşi banii deja plătiţi, plus datoriile restante). Astfel, reiese un cost halucinant: 32 de milioane de euro pentru un singur kilometru, mult mai scump decât segmentul din Autostrada Transilvania construit de Bechtel, care a costat statul român aproximativ 25 de milioane de euro per kilometru. Autostrada Bucureşti- Ploieşti, situată între centura Capitalei şi centura Ploieştiului, pe o lungime de 55 km, a fost deschisă circulaţiei în 2012.
«Superşoseaua», fără parcări şi fără benzinării
Dată în folosinţă în urmă cu doi ani, mai exact pe 19 iulie 2012, Autostostrada A3 Bucureşti – Ploieşti pare mai degrabă un drum asfaltat. Nu are parcări, refugii, spaţii servicii, dar nici benzinării. “Ochii de pisică” de pe marginea şoselei au dispărut, iar drumarii nu s-au învrednicit nici până acum să monteze plase pe gardurile laterale, care ar împiedica animalele să sară în faţa maşinilor. Nici parapeţii nu stau mai bine. Din cauza accidentelor care au avut loc pe A3, aceştia sunt distruşi.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro