Service-ul trebuie să funcţioneze legal
Asigură-te că service-ul auto funcţionează legal şi este autorizat de Registrul Auto Român (RAR).
Obligă-i să respecte termenele
Dacă maşina nu e restituită în termenul stabilit, trebuie să ştii că poţi soma service-ul să respecte termenul, în scris, printr-o scrisoare recomandată (cu confirmare de primire).
Nu înlocuiesc piesele, doar le curăţ
Când vine vremea unei revizii, cel mai adesea e nevoie de schimbarea filtrelor de aer sau a uleiului de motor. Fiind una dintre cele mai întâlnite operaţiuni în service, mecanicii puşi pe “economisit” pe spatele clientului curăţă în general filtrele de aer în loc să pună altele noi, iar în fişa de revizie scriu că le-au înlocuit şi, desigur, îţi aplică preţul “de nou”. Specialiştii auto recomandă posesorilor de maşini să facă nişte semne pe aceste consumabile şi să ceară să primească piesa veche înapoi.
Atenţie la preţuri
Informează-te în ceea ce priveşte preţurile practicate şi solicită un deviz estimativ al intervenţiei.
Piese noi, înlocuite cu unele vechi
Mulţi dintre posesorii de maşini îşi cumpără singuri piesele, crezând că astfel mecanicii nu mai pot să tragă în piept clienţii. Greşit! De fapt, ei înlocuiesc piesele aduse de clienţi cu altele care nu-s originale şi nici noi. De aceea, e indicat ca piesa predată mecanicului ce urmează să-ţi umble la maşină să fie însemnată discret şi să ai notată seria de identificare.
Îţi umflă cu nesimţire preţurile pieselor
Una dintre cele mai utilizate metode de a-i păcăli pe clienţi este umflarea preţurilor pieselor comandate chiar de către service. Unele service-uri chiar impun ca aceste piese să fie comandate prin intermediul lor. Cel mai bine ar fi ca şoferii să-şi comande singuri piesele. Preţul final al reparaţiilor din service scade astfel semnificativ.
Problemele maşinii, rezolvate după ureche şi doar provizoriu
Cele mai costisitoare “greşeli” de servisare sunt cele care ţin de diagnosticarea incorectă a cauzei problemelor maşinii. Multe service-uri rezolvă problemele în două etape: în prima, îţi înlocuiesc doar anumite piese, considerând că asta e suficient (evident, problemele reapar foarte repede), iar la a doua vizită în service, ţi se şi repară, dar numai după ce tu ai scos deja din buzunar mai mulţi bani. De exemplu, dacă tu ai probleme la caseta de direcţie, iar ei ţi-o înlocuiesc, dar nu rezolvă şi celelalte probleme de pe puntea respectivă, această operaţie poate fi inutilă, pentru că piesele defecte vor afecta şi piesa proaspăt înlocuită.
Dau ture cu maşinile de lux
După rezolvarea problemelor tehnice ale maşinii, cei mai mulţi dintre mecanici fac o plimbare scurtă cu ea, pentru o verificare. Însă sunt şi cei care fac plimbări lungi cu maşinile puternice sau de lux, atunci când le încap pe mână. Cel mai bine ar fi ca şoferii să-şi noteze câţi kilometri au la bord şi cât carburant au în rezervor înainte de a lăsa maşina la service.
Amestecă uleiul vechi cu cel nou
Deşi cei mai mulţi dintre şoferi merg la service după ce au cumpărat ei înşişi uleiul din magazin, ei bine, pentru un mecanic e simplu să fraierească un client. Mai exact, el elimină doar o parte din uleiul vechi, toarnă doar puţin din cel nou, dar susţine că l-a înlocuit pe tot. În fapt, o cantitate generoasă din bidonul adus de tine rămâne “şpaga” lui dacă nu-l urmăreşti.