Conform comunicatului oficial, Schneider „a murit după o periodă de suferință provocată de cancer, la doar câteva zile după cea de-a 73-a aniversare”, scrie BBC.
Omagiile nu au întârziat să apară din lumea muzicii. Gary Kemp, de la Spandau Ballet, a spus că Schneider a reprezentat „o influență atât de importantă asupra muzicii pe care o cunoaștem” și a creat un nou Metropolis în care iubitorii muzicii electronice se pot regăsi.”
Such an important influence upon so much of the music we know, from Bowie, to electronica, much of the 80s and beyond into modern techno and rap, Florian Schneider was forging a new Metropolis of music for us all to live in. RIP #FlorianSchneider #Kraftwerk pic.twitter.com/y2nXuAY66e
— Gary Kemp (@garyjkemp) May 6, 2020
Midge Ure l-a descris pe Schneider drept „un compozitor cu mult înaintea timpului său”, în timp ce cântărețul Edwyn Collins a rezumat scurt: „Este Dumnezeu!”.
Casa de discuri Ninja Tune a spus că Schneider „a schimbat muzica pentru totdeauna”, iar membrii grupului birtanic OMD au spus că sunt „absolut devastați” la aflarea știrii.
We are absolutely devastated to learn that one of our heroes Florian Schneider has passed away. pic.twitter.com/Y2dnYfxkj8
— Orchestral Manoeuvres in the Dark (@OfficialOMD) May 6, 2020
Lista lungă de artiști care au fost influențați de Kraftwerk îi include pe David Bowie, care a numit piesa V-2 Schneider pe albumul său Heroes după Schneider, iar alte formații influențate de Kraftwerk au fost Depeche Mode, New Order și Daft Punk.
Grupul Coldplay a folosit o secțiune din melodia „Computer Love” de la Kraftwerk în hitul lor „Talk”, în timp ce Jay-Z și Dr Dre au împrumutat de sampe-uri de la hit-ul „Trans Europe Express” pentru melodiile lor.
Chiar și imaginea lui Kraftwerk a fost „industrial-mecanică” – în anii 1970 au început să se înfățișeze ca niște figuri robotizate, îmbrăcați identic și stând la rând în spatele tastaturilor de pe scenă.
Cu coperte de albume izbitoare, care adaugă impact vizual, identitatea lor artistică și muzicală au dus la o serie de expoziții apreciate în galerii precum Moma și Tate din New York în anii 2010.
Schneider deja plecase din anul 2008. El și Hütter au rămas, cumva, faimos-enigmatici, dar Hütter a declarat pentru The Guardian, în 2009, că colegul său nu a fost „cu adevărat implicat în Kraftwerk de mulți, mulți ani”.
Schneidder a format grupul cu Ralf Hütter în 1970 și a rămas membru până la plecarea sa în 2008.
Cvartetul german a devenit un etalon al muzicii create cu ajutorul sintetizatoarelor de sunet în anii 70 -80 cu melodii precum „Autobahn” și „The Model”.
Au obținut atât inovație muzicală, cât și succes comercial și au inspirat sute de artiști din diferite genuri, de la techno până la hip-hop.