Miza procesului de partaj dintre fiii pictorului Sabin Bălaşa şi ultima soţie a acestuia o reprezintă, evident, agoniseala maestrului.
Casa artistului din centrul Capitalei, două terenuri în judeţul Ilfov, o maşină, mai multe obiecte casnice şi, nu în ultimul rând, cele peste 200 de tablouri semnate de cel mai bine vândut pictor contemporan, toate au constituit aşa-numita “masă partajabilă” pentru care ultima consoartă a maestrului şi copiii acestuia, Matei şi Tudor, se războiesc încă din 2008.
De-a lungul timpului, băieţii artistului au susţinut că ultima nevastă a tatălui lor nu are dreptul să primească nici măcar un ac din ceea ce i-a aparţinut lui Bălaşa, cu atât mai puţin vreo pânză de-ale pictorului, însă anul trecut, când magistraţii au încheiat prima rundă a acestei bătălii, s-a decis ca Melania Iordăchescu să primească bunuri în valoare de 50.000 de euro.
Unul din terenurile de lângă Bucureşti, un autoturism Peugeot, un televizor LG şi un cuptor cu microunde i-au fost atribuite ultimei consoarte a lui Sabin Bălaşa, în timp ce fiii pictorului au primit al doilea teren din provincie şi casa din centrul Capitalei, însă numai cu obligaţia de a-i plăti mamei vitrege 30.000 de euro drept cota ei de contribuţie la adunarea averii.
Lucrările le-au rămas băieţilor
Cum tablourile semnate de Bălaşa, peste 200 la număr şi evaluate de specialişti la aproape 5 milioane de euro, nu au fost luate în calcul de judecători la partaj, care le-au considerat bunuri proprii ale pictorului (toate pânzele au revenit băieţilor), Melania Iordăchescu a atacat sentinţa.
Nici Matei şi Tudor Bălaşa n-au fost mulţumiţi şi aşa dosarul a ajuns la Tribunalul Bucureşti. Aici, din octombrie anul trecut şi până în prezent, magistraţii au analizat actele de opt ori, însă decizia finală n-are şanse să apară curând, procesul fiind amânat din nou.