Moda impusa in toamna de Florin Calinescu la Tele 7abc – de promovare a filmului romanesc – a atras atentia concurentei. Din aceasta primavara, „jucatorii grei” ai pietei romanesti de audiovizual – Antena 1, Pro TV si Prima, au decis ca actorii autohtoni si realizarile lor trebuie sa se regaseasca mai des in grila.
Practic, doar lunea si miercurea nu vom avea intalnire cu Toma Caragiu, Dem Radulescu, Octavian Cotescu, Adrian Pintea, Florin Piersic, Sergiu Nicolaescu. Marti e regal la TVR 2 (cu 17 filme achizitionate deja) si Tele 7 abc. Joi e randul Pro TV, la concurenta tot cu Tele 7 abc. Vineri seara, dupa ora 22.00, „va marca” puncte la acest capitol si Antena 1. Sau poate duminica, tot cam pe la aceeasi ora, nefiind inca clar stabilita ziua. Apoi, in functie de necesitatile sale, PRO TV va reveni cu filme romanesti fie sambata dupa-amiaza, fie duminica, tot dupa pranz. Asta in timp ce Tele 7 abc, campionul acestor transmisii, are programat un alt film romanesc duminica seara.
Acest din urma post si-a prelungit pana la sfarsitul lunii contractul cu Consiliul National al Cinematografiei (CNC), cel care detine licenta filmelor romanesti, achizitionand 28 de pelicule. Mediapro a cerut si a si obtinut un pachet de 25 de filme, in timp ce Antena 1 are deja in portofoliu 30 de titluri. Constantin Vaeni, vicepresedinte la CNC, spune ca la rand asteapta Prima si TVR Cultural, noul canal ce sta sa se nasca in Calea Dorobantilor.
Pe langa reintalnirea cu vedetele romanilor, televiziunile castiga nu numai audienta, ci si financiar. Transmisia unui film romanesc costa, potrivit lui Vaeni, in medie 1.000 – 1.100 de dolari. Asta, in timp ce o productie occidentala, de slaba factura, nu coboara sub 2.000 $. Iar un „film greu” poate ajunge pana la 35.000 – 40.000 de dolari, pret in care intra si traditionala reluare la 24 de ore.

Urmărește-ne pe Google News