Multe dintre dezaprobările rapide vin după ce un grup antisemit a agățat bannere în sprijinul lui Kanye – care acum își spune Ye – și a antisemitismului său pe autostrada Interstate 405 din Los Angeles, determinând mai mulți utilizatori ai rețelelor sociale, celebrități și mărci să denunțe antisemitismul și să creeze presiuni asupra companiilor.
„Pot spune rahat antisemit și Adidas nu mă poate lăsa”, a spus Ye la Podcastul Drink Champs pe 16 octombrie, cu câteva zile înainte ca bannerul să fie atârnat peste autostrada 405. Dar l-a lăsat. Adidas și-a încheiat relația cu Ye pe 24 octombrie, așteptându-se la o pierdere estimată în trimestrul IV la 250 de milioane de euro (246 de milioane de dolari).
Adidas
Adidas și-a încheiat oficial parteneriatul cu West pe 25 octombrie, lansând o declarație completă: „Adidas nu tolerează antisemitismul și orice alt fel de discurs instigator la ură”, se spune în comunicatul de presă, potrivit vulture.com.
Listen to Kanye here: „the thing about it being Adidas I can say antisemitic things and Adidas can’t drop me … now what … now what …” @adidas pic.twitter.com/Qu5LcZnmJj
— StopAntisemitism (@StopAntisemites) October 20, 2022
Gap, principalul centru comercial suburban, a închis YeezyGap.com, site-ul care a vândut colecția de capsule a rapperului cu brandul. Deși parteneriatul s-a încheiat în septembrie, după ce West a declarat că această compania nu și-a îndeplinit obligațiile contractuale, site-ul a rămas activ până la dezactivarea sa pe 25 octombrie, la câteva ore după ce Adidas a întrerupt relațiile cu West.
„În septembrie, Gap a anunțat încheierea parteneriatului său Yeezy Gap”, a declarat compania. „Remarcile și comportamentul recent ale fostului nostru partener subliniază și mai mult motivul. Luăm măsuri imediate pentru a elimina produsul Yeezy Gap din magazinele noastre și am închis YeezyGap.com.”
„Antisemitismul, rasismul și ura sub orice formă nu sunt tolerate în conformitate cu valorile noastre. În numele clienților, angajaților și acționarilor noștri, colaborăm cu organizații care combat ura și discriminarea”, se încheie declarația.
Def Jam Records
„Relația lui Def Jam cu Ye ca artist de înregistrări, parteneriatul lui Def Jam cu casa de discuri GOOD Music și acordul de marfă între Ye și Bravado s-a încheiat în 2021”, a declarat Universal Music Group, compania-mamă a casei de discuri, într-un comunicat din 25 octombrie. Nu există loc pentru antisemitism în societatea noastră” GOOD Music nu mai este afiliată cu Def Jam, a informat New York Times pe 24 octombrie.
Balenciaga
„Balenciaga nu mai are nicio relație și nici planuri pentru proiecte viitoare legate de acest artist”, a declarat compania-mamă Kering, pentru Womens Wear Daily, pe 21 octombrie, refuzând să detalieze, potrivit site-ului.
MRC Entertainment
Compania din spatele unui documentar terminat Kanye West a abandonat proiectul pe 24 octombrie, spunând că „nu poate suporta niciun conținut care îi amplifică platforma”.