„Asta este o chestie foarte pozitivă, sunt de acord cu treaba asta, este o mișcare înțeleaptă. La Londra să știi că sunt foarte multe brand-uri, inclusiv brand-urile pe care eu le port de ani de zile, printre care Margaret Howell, care nu mai aruncă piesele din colecții, cum fac cei de la Chanel de exemplu, iar asta duce la chestii sinistre pentru că toate acele zeci de mii de genți ard și îți dai seama ce se întâmplă în urma acestor procese.
Londra a fost prima piață din Europa care a început să facă genul acesta de ultrasale-uri dacă vrei, adică piese impecabile din colecții, discount-uri de 85, 90%. În paralel cu asta există și fenomenul legat de second hand și vintage”, a explicat Maurice Munteanu.
„Este o diferență destul de mare între second hand și vintage. Vintage-ul este o piesă care, la vremea ei, a însemnat ceva. Nu neapărat că avea o semnătură de designer, dar, care, la vremea ei, în urmă cu 15 sau 20 ani, căci o piesă, ca să fie vintage, trebuie să treacă minim 15 ani, trebuie să fi însemnat ceva, să fi avut un tipar special, să fi fost o piesă mai statement, dintr-un material mai special. Nu neapărat brand-ul, cât mesajul pe care îl trimitea. Nu neapărat orice piesă de acum 15 ani este vintage.
O piesă oarecare de acum 20 de ani este o piesă second hand. O piesă vintage este mai particulară, o vezi, se decupează din mulțime. Eu susțin foarte tare acest fenomen, mi se pare că și în România a început să se miște treaba. Sunt multe profile pe Instagram, de exemplu, ale unor fete care asta fac, cutreieră târgurile din toată Europa după accesorii, piese vestimentare și așa mai departe, iar apoi le vând la prețuri super decente. E o mișcare pe care o susțin, mi se pare o variantă ultra cool și ultra chic pentru ce înseamnă moda aceasta mainstream.”, a mai spus fashion editorul.
Întrebat despre hainele care se poartă în această perioadă, Maurice Munteanu le-a menționat pe care pe care o femeie nu ar trebui să le aibă în garderoba ei. „Ar trebui să scapăm de rochiile de seară ultra depășite, demodate. Mă refer la rochiile de nuntă, de nașă, din dantelă de plastic, cu aplicații nefericite și așa mai departe. E mult spus că le-aș interzice, nu vreau să interzic nimic, nimănui. Dar aș fi mult mai atent cu femeile care îmi cer sfatul și care tind către zona aia. Chiar mi s-a întâmplat recent, nu mai cred nici în piesele cu prea mult logo la vedere, indiferent că se poartă, că le vedem pe Instagram sau social media. Mi se pare că tot show off-ul acesta ar trebui să dispară ușor, ușor. Nu glamour-ul, atenție! Show off-ul.
Este o diferență foarte mare între glamour, extravaganță și show off. Nu au nicio legătură, de fapt. Asta ar face bine și unor cetățeni care nu își permit un gen de brand-uri și așa mai departe. Mai cu seamă, când ești vedetă sau când ești urmărit de foarte mulți care se simt frustrați sau ce știu eu. Consider că ar trebui ca oamenii să fie mult mai responsabili când vine vorba de treaba asta și de cât arată în social media, începând de la vacanțe și până la ceasuri, genți și așa mai departe. Dacă nu o faci cu măsură, poți să dai ușor în vulgar.”, a încheiat el.