Soțul producătoarei de film Ada Solomon, Alexandru Solomon, regizor și producător de film, operator de imagine și scenarist, a protestat joi, 26 octombrie, cu ocazia vizitei Patriarhului Kiril la București.

A venit la Patriarhia Română, în Dealul Mitropoliei, și-a dat haina jos și a scos la iveală un lanț bisericesc de care erau agățate fotografiile Patriarhului Kiril al Rusiei și al Preafericitului Daniel, Patriarhul României, dar și pe cele cu președintele rus Vladimir Putin, alături de liderul PSD (Partidul Social Democrat) și Președinte lal Camerei Deputaților, Liviu Dragnea. La un moment dat, s-a tăiat la degete cu un briceag, apoi a aruncat cu bani către enoriașii aflați în zonă.

 

Alexandru Solomon are 51 de ani. Este regizor, producător de film, operator de imagine și scenarist.

A absolvit IATC, secția Imagine film, în 1993. A regizat peste zece documentare, continuându-și cariera de director de imagine pentru filme de ficțiune, colaborând cu regizori ca Nicolae Mărgineanu, Sinișa Dragin, Andrei Blaier, Titus Munteanu, Marius Barna. A fost premiat la festivaluri de film din Europa și SUA.
Născut pe 22 iunie 1966, la Bucureşti, regizorul şi directorul de imagine Alexandru Solomon este recunoscut pentru lungmetraje documentare ca „Marele jaf comunist” (2004),despre jaful Băncii Naţionale Române din 1959, pentru care a câştigat marele premiu la festivalul Mediawave (Ungaria), „Război pe calea undelor/ Cold Waves” (2007), un film despre Radio Europa Liberă, pe tema propagandei din timpul Războiului Rece, „Kapitalism – reţeta noastră” (2010), o revenire fictivă a dictatorului Nicolae Ceauşescu, într-o nouă societate cu obiceiuri cunoscute ale oamenilor de afaceri, şi „România: Patru patrii” (2015), cu scriitorii Mircea Cărtărescu, Gabriela Adameşteanu, Florin Lăzărescu şi Norman Manea. Din 2010, Alexandru Solomon este directorul Festivalului de Documentar şi Drepturile Omului One World România.

Cel mai recent documentar al lui Alexandru Solomon – „Ouăle lui Tarzan” – a fost lansat pe 6 octombrie în cinematografele româneşti.

„Statul român şi clasa politică n-au înţeles că filmul este un instrument remarcabil pentru schimbarea percepţiei asupra României. Nu există coerenţă în politică faţă de filmul românesc. Statul român nu investeşte niciun leu în cinematografie, ci colectează nişte taxe pe care le varsă în buget.

Nu există niciun fel de politică de distribuţie a filmului românesc. Singurul organism care a avut iniţiativă în promovarea filmului românesc este ICR-ul. Institutul Cultural a făcut o grămadă de lucruri în străinătate fără de care ne mişcam mult mai greu”, spunea Alexandru Solomon într-un interviu pentru Adevărul.


Citește și: REPORTAJ: Doi frați basarabeni, unul jurist și altul programator, au renunțat la meserii și s-au făcut clovni.”Ne place să vedem oameni veseli!”


 

 
 

Urmărește-ne pe Google News