Consiliul National al Audiovizualului (CNA) se va adresa in aceasta saptamana Federatiei Internationale de Fotbal Asociatie (FIFA), pentru a cere sprijin in disputa sa cu Federatia Romana de Fotbal (FRF) pe marginea reclamei indirecte pe micile ecrane la alcool distilat. Presedintele CNA, Ralu Filip, a declarat ieri pentru Libertatea ca este ,,inadmisibil,, ce s-a intamplat sambata seara, cand o tara intreaga a putut vedea, timp de 90 de minute, reclame indirecte la marci de votca si coniac, Stalinskaia, Discovery si Passion. Pe toata durata meciului de fotbal dintre Romania si Bosnia (inceput la ora 20.00), pe stadion au fost desfasurate reclame la diverse marci de produse, inclusiv alcoolice – numai ca o decizie CNA, menita sa protejeze minorii, interzice reclama la tv, chiar si cea indirecta, la alcool distilat, pana la orele 22.00. Conform declaratiilor lui Ralu Filip, reprezentantii televiziunii publice au incercat sa le explice oficialilor FRF ca vor avea probleme cu CNA din cauza reclamelor la alcool distilat, numai ca acestia din urma n-au vrut sa renunte la ele, Prodal 94, producatorul marcilor de alcool de mai sus, numarandu-se printre sponsorii echipei nationale de fotbal. Totodata, interviurile cu fotbalistii romani au fost facute langa panourile cu ansamblul sponsorilor, printre ei regasindu-se si Stalinskaia. ,,FIFA interzice asocierea echipelor nationale de fotbal cu producatori de alcool. Vom face, miercuri sau joi, o adresa oficiala catre FIFA pentru a le explica ce se intampla la noi in tara si a le solicita punctul de vedere pe aceasta tema. Nu e deloc in regula sa faci atata reclama la alcool in timpul unei partide de fotbal cu mare audienta, la care s-au uitat sute de tineri si copii. Ati vazut cumva reclame la produse alcoolice si la partida dintre Danemarca si Norvegia, transmisa tot de postul public? Nu, fiindca occidentalii, in marea lor majoritate, au reguli foarte clare pe tema asta. Cerem si sprijinul ministrului sporturilor, Georgiu Gingaras, dar si al societatii civile, pe tema asta. In ultima instanta, daca nu vom gasi parteneri de dialog, pentru a-i proteja intr-adevar pe minori, anunt oficial ca CNA ia in calcul si varianta de a interzice total reclama la alcool, nu doar intre orele 6.00 si 22.00, cum suna acum legea,,, a precizat Ralu Filip.
De asemenea, cazul partidei de fotbal de sambata de la Craiova va fi luat azi in discutie de membrii CNA, postul public de televiziune riscand o amenda usturatoare. Asocierea intre FRF si Prodal ÂÂ94, producatorul marcilor Stalinskaia, Discovery si Passion s-a facut anul trecut, dupa ce CNA a anuntat ca reclamele la alcool distilat ,,au liber,, doar dupa orele 22.00.

 
 

Urmărește-ne pe Google News