Măsura este parte a unui pachet legislativ prin care se vor elimina mai multe acte cerute cetăţenilor de către autorităţi. Printre acestea și desfiinţarea copiei legalizate, potrivit ministrului Fondurilor Europene, Cristian Ghinea, care a acordat un interviu pentru republica.ro. “Problema e că dacă vrei să desființezi o hârtie care nu are o bază legală, nu știi cum să o desființezi. Și atunci, acest pachet are o ordonanță de urgență, are un HG care modifică alte HG-uri, de pildă, desființează copia legalizată. Și mai are un memorandum prin care Guvernul cere instituțiilor subordonate și, atenție, nu vorbim de primării, vorbim doar de administrația centrală, să facă anumite lucruri. Să desființeze copia legalizată, să își unească bazele de date, le dăm niște termene”, a spus Ghinea.

Citeste si

Certificatul de naștere ar putea să dispară. Ce alte documente sunt pe lista Comisiei de tăiat hârtii

În urmă acu aproape trei luni, guvernul Cioloș și-a propus să elimine birocrația din România, fapt pentru care a creat celebra de acum ”Comisie de tăiat hârtii”, care are rolul de a centraliza ideile românilor în privința eficientizării instituțiilor statului. Consilierul de stat Cristian Ghinea, unul dintre cei care s-a ocupat de Comisia de tăiat hârtii, spunea atunci că primele documente care ar putea să dispară sunt dosarul cu șină, timbrul fiscal de la Poștă, certificatul de naștere și cazierul.

 
 

Urmărește-ne pe Google News