Dan Negru, supranumit „Regele audiențelor”, a vorbit deschis despre declinul audiențelor televiziunilor din România, inclusiv în noaptea de Revelion. Cu o experiență vastă în realizarea de programe TV de succes, inclusiv zeci de Revelioane cu cifre spectaculoase la Antena 1, Dan Negru a analizat schimbările din consumul de televiziune și viitorul acestui mediu de divertisment.
Într-un interviu acordat pentru FANATIK, prezentatorul de la Kanal D a explicat că scăderea audiențelor nu se datorează exclusiv ascensiunii platformelor de streaming sau a online-ului, ci și unei schimbări de percepție a publicului.
„Nu am nostalgia Revelioanelor. Le-am prezentat vreo 25 de ani într-o țară care are de totul vreo 100 de ani. De vreo trei ani nu le mai fac și, în fiecare an, văd cum, în preajma Revelionului, online-ul este ticsit cu nostalgia legată de Negru. Cei care cer insistent să revin de Revelion nu duc dorul meu, ci al lor. Le e dor de ei, de vremurile în care erau cu toții împreună: familia, prietenii, erau tineri, copii, și se uitau la mine de Revelion. De ei înșiși le e dor, nu de mine. Dar dorul ăsta eu nu îl pot alina. Totuși, mă bucur că fac parte din amintirea vieții lor”, a spus Dan Negru.
„Revelionul televizat este o rămășiță a comunismului”
Și a continuat: „Consumul de televiziune a scăzut dramatic, nu neapărat din cauza online, acesta doar a pus capacul. În anii primelor mele Revelioane, televiziunea era singura formă de distracție accesibilă: restaurantele erau scumpe, călătoriile necesitau viză, și singura opțiune era să stai acasă, cu familia sau prietenii, și să te uiți la televizor.
Revelionul televizat este o rămășiță a comunismului, când era singurul program diferit din tot anul. În rest, televiziunea emitea doar două ore pe zi, iar Revelionul era o excepție. Dacă noi nu am fi continuat tradiția, ideea de Revelion televizat ar fi dispărut, așa cum nu mai există în multe țări cu tradiție în showbiz”.
Va mai prezenta Dan Negru Revelioane?
Întrebat dacă va mai reveni pe micul ecran cu emisiuni de Revelion, Dan Negru a fost rezervat: „Poate că da, poate că nu. Habar n-am ce va fi în anii care vin. Uneori, absența este mai vizibilă decât prezența. În cazul Revelioanelor, asta mi s-a întâmplat în ultimii trei ani”.
„Înțeleg nemulțumirea Antenei și schimbarea prezentatorilor de la an la an”
Dan Negru a comentat și performanța Antena 1, care a pierdut în noaptea de Revelion lupta pentru audiențe în fața rivalilor de la PRO TV.
„Nu am văzut Revelioanele românești pentru că am fost pe alt fus orar, dar înțeleg nemulțumirea Antenei și schimbarea prezentatorilor de la an la an. După 23 de ani în care am fost doar eu, acum încearcă diferite formule. E firesc să caute soluții, mai ales că Antena a pierdut noaptea de Revelion la audiențe după ce o dominase timp de 23 de ani.
Într-o piață corectă și competitivă, nicio echipă de management nu poate fi relaxată când pierde un teritoriu pe care îl stăpânea. Mai ales că această pierdere vine după ce Antena a transferat multe echipe de producție de la PRO TV care nu au mai performat. Poate ca Brâncuși avea dreptate: «Cu penele altuia te poți împodobi, dar nu poți zbura». Deci, e de înțeles nemulțumirea.
Dincolo de imagine, de marketing, Revelionul nu este un program profitabil. După ce noi am dominat Revelioanele din anii 2000, Pro TV a renunțat la ele pentru o perioadă, deoarece nu erau nici profitabile financiar, nici ca imagine. Când nu câștigi nici financiar și nici ca imagine, ceva scârțâie”, a declarat prezentatorul TV pentru sursa mai sus-menționată.
Viitorul televiziunii în România
Prezentatorul consideră că televiziunea tradițională poate să revină în top dacă înțelege nevoile actuale ale telespectatorilor. Declarațiile lui Dan Negru confirmă că industria televiziunii se află într-un punct de cotitură, iar viitorul acesteia depinde de capacitatea de adaptare la noile tendințe ale consumatorilor.
Întrebat cui ar da lecții de televiziune, vedeta de la Kanal D a răspuns: „Celor mulți de pe TikTok sau Facebook, care reușesc să creeze conținut mai atractiv decât multe programe TV profesioniste”.