Emilio, preşedinte al grupului Lavazza între anii 1979 – 2008, a consolidat numele grupului pe care l-a condus, lansând produse premier, precum faimoasele cafele Lavazza Gold şi Grand Espresso, care, alături de produsele mai ieftine, l-au ajutat să preia aproape jumătate din cota de piaţă italiană a cafelei.
Emilio Lavazza a deschis şi un lanţ de cafenele italiene „autentice” în străinătate, în încercarea de a surclasa Starbucks, mai recent aventurându-se pe piaţa indiană, într-un joint venture cu lanţul Barista Coffee. Sub sloganul „Italys Favourite Coffee” (cafeaua preferată a Italiei), Lavazza poate fi găsită în magazinele din întreaga lume, fiind produsă în patru fabrici în Italia, şase în Europa şi una în SUA.
Emilio Lavazza a fost onorat de producătorii italieni, pentru activitatea sa, cu titlul de „Cavaliere del Lavoro” şi a obţinut un titlu onorific din partea Universităţii din Torino, în 1993.